2 Haziran 2013 Pazar

Resne, Manastır, Üsküp ve Tatilin Sonu

Ne şehittir, ne de gazi pisi pisine gitti Niyazi...Bu sözü hep duyar çok da kullanırız. Ancak bu Niyazi kimdir, nerelidir çoğumuz bilmeyiz.  Turumuzun son gününde Niyazi ile ilgili epey detaylı bilgiler edindik. Niyazi, Resne’de doğmuş, 2.Meşrutiyet’in ilanına neden olan ayaklanmada önemli rol oynamış bir ittihatçıymış. Özellikle Balkanlarda çok ünlüymüş. Ancak bir gün koruması tarafından öldürülmüş. Neden öldürüldüğü tam olarak bilinmediği için de hakkında “Ne şehittir ne de gazi pisi pisine gitti Niyazi” sözü kullanılmaya başlamış. Sabah saatlerinde uğradığımız Resne’de, Niyazi’nin sarayını gezdik.

Saray gezisinden sonra Manastır’ a doğru yola çıktık. Manastır’a vardığımız zaman gördüğümüz en önemli yer Atatürk’ün okulu Manastır Askeri İdadisi idi. Manastır Askeri İdadisi, Makedonya tarafından müzeye çevrilmiş. İçinde Atatürk’ün fotoğrafları, özel eşyaları ve el yazısı sergileniyor.

Askeri idadiden sonra Manastır şehrini gezmeye başladık. Manastır, tipik bir Anadolu şehri gibi...Burada o meşhur türküye konu olan havuz ve çeşmeyi gördük.

Manastırın ortasında bir havuz
Aman havuz canım havuz
Dimetoka kızlarının hepi de yavuz
Biz çalar oynarız

Manastırın ortasında var bir çeşme
Aman çeşme canım çeşme
Dimetoka kızlarının hepsi de seçme
Biz çalar oynarız

Daha sonra gezimizin son durağı olan Üsküp’ e hareket ettik. Üsküp’e yolculuk boyunca Şar dağları bize eşlik etti. Üsküp’te ise bizi Vardar Nehiri karşıladı. Vardar Nehiri şehri ikiye ayırıyor. Şehirin bir tarafı eski ve bakımsızken diğer tarafı modern ve gelişmiş durumda. Bana fikrimi soracak olursanız ben eski tarafı daha sıcak buldum ve daha çok sevdim.

Öğle yemeğimizi eski tarafta çarşı içinde yedik. Üsküp’ün hem köftesi hem de kuru fasülyesi meşhur. Hangisini yiyeceğimize karar veremeyince her ikisinden de azar azar söyledik. Valla köftesi güzeldi ancak kuru fasülyesi öyle aman aman değildi ama lezzetsiz olduğunu da söyleyemem.

Yemekten sonra şehrin yeni tarafına geçtik. Orada devasa heykeller, ünlü mağazalar çeşitli modern yapılar bulunuyordu. Heykeller içinde en dikkat çekici tabi ki ünlü Makedon Büyük İskender’in heykeliydi.

Akşam saatlerinde ise Rahibe Teresa’nın evini gördük ve gezimizi noktaladık.

Tam 7 gün boyunca Balkanları bir uçtan diğer uca gezdik. Zaman zaman muhteşem manzaralar bize eşlik etti, zaman zaman fakir şehirlerden geçtik. Yürüdük, yürüdük, fotoğraflar çektik. Bazen yağmurda kaldık ıslandık, bazen güneş tam tepemizde bunaldık. Tarihte yolculuk ettik, çeşitli medeniyetlere tanık olduk ve çok lezzetli yemekler yedik. Kısacası yedi gün süren güzel ama bir o kadar da yorucu bir seyahat yaptık. Balkanlara dair güzel anılar biriktirdik...

1. ne güzel bır gezı olmuş maşallah :D:D:D

cekılısm var beklerım

2. Çok güzel bir gezi olmuş bence de sevgiler :)

3. demek ünlü rahibe terasanın evi burası bizde sayende görmüş olduk şimdi gezmek vardı sanki seninle bende gezdim sevgiler

1. Evet buradaydı.Hatta rahibe terasanın baba tarafından müslüman olduğunu öğrendik ve şaşırdık..

4. Ne güzel bir gezi olmuş. Oralarda olmak istedim.

1. Çok teşekkürler...İnşallah kısa zamanda siz de gidersiniz :)

5. demek o meşhuurr niyazi'nin hikayesi buymuş..
    bende bu adamın başına ne gelmiş ki yıllardır adını anıp duruyoruz diyordum :))
    ne güzel anılar biriktirmişsin öyle, bol gezmeli vakitler :)

6. Merhaba, gezi paylaşımlarınız çok güzel,bizlerde gezmiş kadar olduk. Ziyaretiniz için teşekkürler.

1. Ben teşekkür ederim, ben de ziyaretinizden memnun oldum.

7. Gerçekten pisi pisine gitmiş Niyazi resimlerle bende gezmiş kadar oldum sayenizde :)
    Teşekkürler

8. Resimler harika anlatımlarınız da çok güzel bayıldım sevgiler...

9. Ne hoş bir gezi olmuş siz anlatırken bende görmüş kadar oldum. Yüreğinize sağlık

10. Merhaba ,
    Gezinizi çok beğendim. Fotoğraflar anlatım yalınlığınız çok hoş.Benim eşim Arnavut göçmeni. İnş. Bizim ufaklık biraz büyüdüğünde böyle tur tatili istiyorum. Evrene ufaktan ufaktan sinyaller dağıtmaya başlıyım çok gecikmeden gidelim :)
    Sevgiler

1. İnşallah en kısa zamanda gidersiniz.Sinyallerin karşılığını bekliyoruz o zaman :)

11. BİR DAHAKİ GEZİNİZE BİR YUMAK VERİP BENİDE ÇEKİN ORALARA GEZMEYE SAĞLIKLA GÜLEREK GEZİN

12. Geziniz çok güzel geçmiş anlaşılan :) Çektiğiniz fotoğrafları anlatımınızı çok beğendim :)

13. Ne güzel gezmişsiniz :)
    Köftenin porsiyonu dolu dolu çok iştah açıcı :)

1. Teşekkürler..Hakkaten öyleydi, burada sipariş verdiğimiz her yemek dolu dolu geldi :)

14. selam ben geldim. inan Niyaziyi çok merak ediyordum çok aydınlatıcı olmuş gerçekten. bloguna bayıldım takipcinim artık . kurtuluş yok...

1. Selam,
      Çok teşekkür ederim, takipçim olmanız beni mutlu eder:)