14 Ocak 2014 Salı

Şile Gezisi

İstanbul’da bir çok yer görmeme rağmen bu yaşıma kadar Şile’ye gitme fırsatım hiç olmadı. Her sene bahar ayları gelince Şile’ye gitmeye niyetleniyor ama bir türlü gidemiyordum. Geçtiğimiz Pazar sabahı babamın Şile’de bir işi vardı. Hadi “ben işimi hallederken sen de görmüş olursun” dedi. Açıkçası o sabah kendimi çok iyi hissetmiyordum ama bir kez daha Şile’ye  gitme fırsatını tepmek istemedim ve hazırlanmaya başladım.Hazırlanırken de iyileşiverdim J Evden çıkarken annemin de bize katılması ile hep beraber yola çıktık.

Yaklaşık 50 dakikalık bir yolculuk sonrası Şile’ye vardık. Babam, annem ve beni merkezde indirip kendi işine gitti. Biz de böylece Şile Çarşısı’nda dolaşmaya başladık. Çarşı son derece temizdi. Restorosyondan geçmiş bazı ahşap evler çarşının havasını değiştiriyordu.
Çarşı içinde gezerken en çok gözümüze çarpan tabi ki Şile bezi kıyafetler oldu. Çeşit çeşit elbiseler, etekler, gömlekler, bluzlar vitrinleri süslüyordu. Bazı elbiseleri çok beğendim ancak denemeye üşendim ve bir daha ki gelişime kalsın dedim. Artık bir daha ne zaman geleceksem J
Çarşıdaki gezimizi tamamladıktan sonra meşhur Şile Feneri’ni görmeye gittik. Bir kaç kişiye yol sorduktan sonra feneri bulduk. Şile’nin sembolü haline gelen bu fener yaklaşık 150 senelik bir geçmişe sahip.
Fenerin alt katını küçük bir müze haline getirmişler. Burada eski fenerler, dümenler..vs sergileniyor. Üst katlarına ise çıkmak yasak.

Fenerden gözüken manzara da oldukça göz alıcıydı.
Fenerdeki gezimizi bitirdikten sonra sahile doğru yürümeye başladık. Gezinin devamı da artık bir sonraki yazıya...

1. Ne güzel bir gezi olmuş. Severim Şile yi ben de.

2. 4 yıl öğrenciliğim geçti istanbul da ,hatta ara ara farklı zamanlarda da ziyaretim oldu ama Şile'yi görmek nasip olmadı,yazdıklarınızla bir kez daha çok istedim ,bakalım nasip :)

3. çok güzelmiş gerçekten

4. Şile benimde çok görmek istediğim yerlerden, bide Ağva. Umarım nasip olur, hayırlısı diyelim :) Fener manzarası da çok güzel ayrıca :)

1. İnşallah ebnkısa zamanda gidersiniz.Bahar aylarında daha güzel olacağını tahmin ediyorum.

5. Keşke üşenmeyip deneseydiniz kıyafetleri...
    Şile bezi çok rahat oluyor:)

6. şileee en sevdiğim yer gezisi de keyiflidir:)