25 Ocak 2019 Cuma

Duyarlılık, Dürüstlük ve Bazı Etik Değerler

Yaklaşık 2 senedir kurumsal bir şirkette çalışıyorum. Çalıştığım şirketin genel merkezi engellilere tekerli sandalye temin edebilmek için mavi kapak topluyor. Internet sitesinde gördüğüm kadarıyla grubun bir çok şirketi de bu sosyal yardım projesini destekliyor. Ben de kendi çapımda kapak topluyorum ve merkeze iletiyorum. Ancak bireysel olarak topladığım kapak adeti tabi ki sınırlı sayıda kalıyor. O yüzden geçtiğimiz hafta iş arkadaşlarımla konuyu paylaştım. Ne yazık ki çoğu kimse bu konuda yardımcı olmak istemedi, kapak ayırmanın oyalayıcı bir iş olduğunu düşündüler. Oysa bir kapağı açıp kenara koymak 5-6 sn, günde 10 kapak ayırsan 1 dakika eder.. Şunu anladım ki artık bir çok insan bir başkası için 1 dakikasını dahi ayırmak istemiyor.
Yine bir kaç gün sonra bu sefer instagramda bir olaya şahit oldum. İnstagramda fotoğraflara bakarken sponsorlu bir sayfa önüme düştü. Bir adam “çocuğunun yerde para bulduğunu ve çok sevindiğini, kendisinin de çocuğuna hemen parayı oyuncağının arasına saklamasını ve değerini bilmesi gerektiğini söylediğini” anlatıyordu. Yorumlara baktığım zaman bir çok kişinin adama çocukların nasıl para kıymeti bileceği konusunda fikir danıştığını farkettim. Yalnızca bir kişi yerde bulunan paranın alınmayacağını ve bunun yanlış olduğunu belirtmişti. Bu kişiye de karşı çıkan bir sürü insan olmuştu. İşin özü yerde para bulup bunu cebe atmak ne zaman bu kadar normal bir davranış haline dönüştü ?
İşte böyle… Bugün son zamanlarda şahit olduğum bazı olayları paylaşmak istedim. Ben mi çok ince düşünüyorum yoksa bu davranışlar normal mi?

7 yorum:

  1. Şirket içinde olumlu projelerde birleşebilmek çok önemli...
    Başarılar kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
  2. Düşünceler değişiyor maalesef, bazen iyi şekilde bazen kötü şekilde...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  3. Eski işyerimde uzun zaman bu projenin bir parçası olduk. Ödül bile aldık Türkiye Engelliler Derneği nden. Çünkü kapaklar çoğalınca nlar gelip alıyorlardı araçları ile. Blogda paylaşmıştım fotoğraflarla. Evet, tek tek biriktirmek zor ama alışınca tek kapağı atamaz oluyor insan. Hala balkonda dolan, yarım kutularım var. Biri vasıtası ile iletiyorum. Kapakları toplarken asıl kaynağımız bir hastanede çalışan bir hemşireydi. Hastalara kullanılan bir ilacın kapakları firmadan ayrıca geliyormuş. Kullanmaya da gerek olmayan bu kapakları o hemşire hanım biriktiriyor, biz de zaman zaman çuvallar dolusu kapakları ondan alıyorduk.
    Bunu diğer örneğindeki babaya misilleme olarak anlattım canım. Öylesi de var, böylesi de. Demek için.
    Hayat iyi ilekötünün, doğru ile yanlışın harmanı.... Biz tarafımızı doğru seçelim, örnek olalım yeter ki.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Tülin abla,şu an ben de evdeki tüm kapakları saklıyorum :)

      Sil
  4. yani bu denli çıkarcı olduk haaa kötü çok kötüüü.

    YanıtlaSil