8 Nisan 2019 Pazartesi

Orhan Pamuk’un Balkonundan İzlenimleri


Orhan Pamuk okumayı sever misiniz? Ben maalesef pek sevmem. 2-3 kitabını okudum ama okuduğum kitaplarında hikaye o kadar zor ilerledi ki en sonunda vazgeçtim yazarı okumaktan.

Geçtiğimiz hafta Yapı Kredi Kültür merkezini gezerken yazarın fotoğraf sergisine denk geldim. Evet evet fotoğraf… Orhan Pamuk, Cihangir’deki evinin balkonundan fotoğraf çalışmaları yapmış. Çeşitli hava koşullarında panoromik çekimler gerçekleştirmiş. Fotoğraftan çok anlayan biri değilim ama çekimlerini başarılı buldum.
Puslu İstanbul…
Gün batımında İstanbul…
Bir de fotoğrafçılığa başlama hikayesini ve akabinde gelişen serüvenini küçük bir kitapçıkta paylaşmış. Sergiyi gezmeden evvel okumak da fayda var.
Sergiden ayrıldıktan sonra kültür merkezinin katları arasında biraz daha dolaştım. Meşhur Akdeniz Heykelini de fotoğrafladıktan sonra gezimi sonlandırdım.
Yapı Kredi Kültür Merkezi şehrin göbeğinde olmasına rağmen ziyaretini uzun süredir ertelediğim bir yerdi. Severek ve keyifle dolaştım. Sanırım bundan sonra daha sık uğrarım.

6 yorum:

  1. bu fotileri duydum ama görmedim ama göreriim. pamuk kurgularını okuyamıyom ben deeee ama kurgu dışıları seviyom. müzesini deee :)

    YanıtlaSil
  2. Akdeniz heykelini yakından görmeyi çok istiyorum, bakalım :)
    Orhan Pamuk un Kar adlı romanını beğenerek okumuştum, başka kitabı denk gelmedi. Fotoğrafçı kimliğini bilmiyordum ilginç geldi. Teşekkürler bilgilendirme için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda görürsünüz Akdeniz Heykelini...

      Sil
  3. Orhan Pamuk,bana biraz antipatik geldiği için kitaplarını okumuyorum...

    YanıtlaSil
  4. kara kitap süperdir, masumiyet müzesi ha keza, ben severim ve kitaplarını çıktığı gün alırım orhan pamuk'un
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masumiyet müzesini okumadım ama müzenin kendisini gezdim :)

      Sil