16 Mayıs 2019 Perşembe

Napoli : Güney İtalya’nın Yaramaz Çocuğu


İkinci kez aynı şehirdeyim, Napoli’de. Tüm söylenilenlerin aksine yine de seviyorum bu şehri. Evet kalabalık, evet gürültülü, evet pasaklı ama her daim neşeli ve eğlenceli tıpkı küçük, yaramaz bir çocuk gibi.

Seyahatimizde son 2 günümüzü Napoli’ye ayırdık. Önce ki gelişimizde yalnızca yarım gün görebilmiş şehirden çok da bişi anlamamıştık. Ancak bu sefer doya doya gezdik.

Gezimize tarihi bir pasaj olan Galleria Umberto ile başladık. Benzerinin Milano’da olduğu pasaj 150 senelik bir geçmişe sahip.
Pasajın zemininde 12 burcun mozaik işlemesi yer alıyor.
Pasajın biraz ilerisinde ise tiyatro binası bulunmakta.
Veee Plebiscito meydanı…Napoli’nin en havalı meydanlarından biri…
Castel Nuova…
Sahilde yer alan Immacolata çeşmesi ise Pietro Bernini tarafından tasarlanmış özel bir çeşme.
Gelelim yeme içme olayına. Napoli, pizzanın ana vatanı. İtalya’nın en güzel pizzaları Napoli’de yenir diye bir söylem vardır. Şehrin çok popüler 2 tane pizzacısı var. Onlardan diğer yazımda bahsedeceğim. Ancak ben popüler pizzacıların dışında yerel halkın sevdiği bir yer bulmak istedim. Bunun için bindiğimiz taksilerde şoförlere hep aynı soruyu yönelttim. Ancak net bir cevap alamadım. Hepsi ağız birliği etmişcesine “pizza burada her yerde yenir” cevabını verdiler 😊Biz de rastgele bir yere girdik ve pizzamızı yedik. Gayet de lezzetliydi.
Sonrasında da dondurma ile günü kapattık.

13 yorum:

  1. Merakla Napoli deyince Pompei ye gittiniz mi diye bekliyorum. Belki de en gitmek istediğim yer orası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Pompei'ye bundan 7 sene evvel gitmiştim. O yüzden bir daha gitmedik :) Pompei çok büyük bir antik şehir ancak biraz kasvetli olduğunu söyleyebilirim :(

      Sil
  2. Ben de istiyorum :( şaka şaka.
    Keyifle okudum canım. Devamını bekliyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gidip görmek lazım :)) güzel kareler yakalamışsın

    YanıtlaSil
  4. ÇOk güzel gerçekten, İtalya'ya gittim ama Napoli kısmet olmadı inşallah bir daha ki sefere.

    YanıtlaSil
  5. ya ne güzel gezdiniz yaaaaa maşallah :) gelatooooo sevilmez muuu :)

    YanıtlaSil
  6. Harika! Takipteyim :)
    Ben de beklerim,
    Sevgiler.

    vintagenwriteup.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, fırsatım olursa sayfanızı ziyaret edeceğim.

      Sil
  7. Keyifle okudum canum Fotoğraflar çok güzel.Devamini bende bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Ben Toscana'yı gezmek istiyorum baştan başa... Gördün mü oraları? Roma ise yaşamak istediğim yer olurdu eğer sorsalardı :-)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toscano'da Floransa, Siena ve Pisa şehrleri ile San Gimignano kasabasını gördüm. Kısmet olursa ben de oraları daha detaylı gezmeyi çok isterim.

      Sil