19 Temmuz 2016 Salı

Edirne’de Sabahlar Meriç’te Kahvaltı ile Başlar Beyaaaa…

Baba tarafından Edirneli’yim ancak  ömrü hayatımda Edirne’yi yalnızca 3 kez ziyaret etmiştim. O ziyaretler de 1-2 saatle sınırlı kalmış ve hiçbir önemli noktasını göremeden tekrar İstanbul’a dönmüştüm. İşin garibi babam da İstanbul doğumlu olduğu için o da Edirne de, Selimiye Camii hariç hiçbir yeri görmemişti bu yaşına kadar. Bu yüzden geçen hafta Edirne’ye gidip şöyle enikonu gezme kararı aldık.

Sabahın erken saatlerinde başlayan yolculuğumuza uçsuz bucaksız ayçiçek tarlaları eşlik etti. 
Edirne’de ilk durağımız hem kahvaltı etmek hem de biraz dinlenmek için Meriç Nehri kenarındaki restoranlardan biri oldu. Dışarda kavurucu bir sıcaklık söz konusu iken nehir kenarı püfür püfür esiyordu.
Uzun uzun kahvaltımızı edip nehrin ve manzaranın keyfini çıkardıktan sonra Karaağaç’a doğru hareket ettik.
Karaağaç, Edirne’nin bir sınır ilçesi. Yunanistan’a 4 km uzaklıktaki bu ilçe sahip olduğu tren garı ve Lozan anıtı ile ünlü.

İstanbul’u Avrupa’ya bağlayan demiryolu için Edirne Garı vakti zamanında Karaağaç’a yapılmış. Ancak sonraları Rumelideki topraklar kaybedilince İstanbul’dan Edirne’ye ulaşması gereken tren önce Yunanistan’dan geçmesi gerekiyormuş. Dolayısıyla bu gar binası kullanıma kapatılarak şehir merkezine yakın başka bir gar binası inşa edilmiş. Eski bina ise şu an Trakya Üniversitesi tarafından kullanılmakta.
Atıl durumda olan bir tren…
Burada ayrıca Lozan Antlaşmasına ithafen yapımış Lozan Anıtı da bulunmakta.
Karaağaç'tan ayrılırken Meriç Nehri üzerindeki taş köprüyü fotoğraflayarak yolumuza devam ettik. 
Devam edecek…

16 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir gezi yazısı olmuş Edirne görmek istediğim nadir yerlerden tavsiyeleriniz için teşekkürler,gittiğimde çok faydasını göreceğim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda siz de keyifli bir gezi gerçekleştirirsiniz...Sevgiler...

      Sil
    2. ne güzel temenniler inşallah teşekkürler :)

      Sil
  2. Ahh ayçiçekleri ne kadar güzel görünüyor :)))

    YanıtlaSil
  3. Güzel fotolar.Ferahlık veriyor :)

    YanıtlaSil
  4. Ülkemin her şehri ayrı güzelliklere sahip. Gezip görebilmeyi çok isterdim. Belki emekli olunca. Belki birgün bize de nasip olur Edirne'yi görmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hiç belli olmaz belki emekli olmadan yolunuz Edirne'ye düşer kimbilir.

      Sil
  5. Nehir manzarası eşliğinde kahvaltı bugünlerde böyle güzel manzaralara çok ihtiyacımız var sevgili Gamze. Edirne'yi bende hiç görmedim sayende gezelim bizde devamını merakla bekliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. baksanaaa kahvaltı masası en müthişii. bi deee, o ayçiçeği fotosunu nasıl çektin yaa çok güzel valla yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla özel bi çaba sarf etmedim fotoğrafı çekerken Deep, tarlanın içinde çektim fotoğrafı :))

      Sil
    2. hımm pekii. bu fotoyu çok sevdim yaaa. napcağımı bilemedim bu güzel fotoyu. belki bişilerde kullanırım. öyle bişi olursa sölerim sanaaa senden izin alırım tamam mııı :)

      Sil
    3. Tabi ki kullanabilirsin Deep...

      Sil
  7. Merhaba iadeyi ziyaret edeyim dedim.
    Bloğunuz çok renkli,tebrik ederim.Takip edeceğim.

    Atıl trenler hep içimi acıtır.Fotoğraflar harika ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil