26 Eylül 2016 Pazartesi

Güne Ayder’de Başlamak

Kaldığımız ahşap otelin camlarından güneş ışığı odanın içine sızıyordu. Saate baktığımda sabah 5.30’du.Yatağımın önündeki pencerenin perdesini araladığımda uçsuz bucaksız orman beni selamladı. Evet evet Ayder’de güne başlamak çok güzeldi.

Çabucak üstümüzü giydikten sonra kahvaltıya indik. Günün programı başlamadan evvel rehberimiz isteyenleri yaylada bulunan Gelin Tülü Şelalesi’ne götürecekti. Ormanın içinden kıvrılarak akan Gelin Tülü Şelalesine vardığımızda iyi ki gelmişiz dedik.
Şelale sonrası Ayder’de yürüyüş yaptık ve ben bu aşağıdaki harika fotoğrafı çektim. Karadeniz gezisi boyunca kesinlikle en sevdiğim yer Ayder oldu.
Sonrasında Fırtına Vadisi’ne gitmek üzere yola koyulduk. Karadeniz dizilerinde çokça görüntülenen meşhur taş köprüye varınca da fotoğraf molası verdik.  Mevsim itibari ile suyun sakin aktığı bir dönemdeydik sanırım kışın adına yakışır biçimde akıyordur.
Ardından Palovit şelalesini gördük.
Öğle yemeği öncesi son olarak da Zil Kale’ye gittik. Işık maalesef ters açıdan vurduğu için güzel bir Zil Kale fotoğrafı çekemedim.
Ancak kale içinden heybetli ormanları ve hala deresini fotoğraflamayı kaçırmadım. Püfür püfür esen kalede ormanları seyretmek ve kısa süreli de olsa stresten uzaklaşmak güzeldi.
Vee öğle yemeği…Evet Karadeniz’den kilo alarak geldiğim doğrudur. Ama napıyım onlar da o kadar güzel mıhlamalar, turşu kavurmaları, laz börekleri yapmasalardı :)
Öğle yemeği sonrası çay tooplamaya gittik. Sırtıma taktım sepeti ve toplayıverdim çayı. Yalnız galiba pek başarılı olamadım. Çünkü beni gören bir köylü kadın bu sene mahsül elde kalacak dedi :) Sonra bi de tulumun davetkar sesine kapılarak horon teptim. Onda fena değildim :)
Günü son olarak Rize bezi atölyesinde tamamladık. Rize bezlerinin nasıl dokunduğunu izledik ve konaklamak için başka bir yaylaya Trabzon ve Gümüşhane arasında bulunan Zigana yaylasına doğru yol aldık.

18 yorum:

  1. oh bayram etti gözlerim,ben de çok arzu ediyorum karadeniz seyahatini.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Karadenize gidip de mıhlama yenmez mi :)Ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
  3. Tamda yazılarıni okurken yeni yazı geldi 😊 emeğine sağlık cnm!

    YanıtlaSil
  4. orda yaşamak her gün bu manzaraya uyanmak kim bilir nasıl güzeldir. İnşallah bende bir gün gidebilirim en merak ettiğim yerler buralar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O manzaraya uyanmak inanın harikaydı ama uzun süre yaşayınca sanırım kıymetini bilmeyiz :)

      Sil
  5. Ay çok güzel yerler bayıldım :)

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem, insanın ömrünü oralarda geçiresi geliyor. Allah, sanki tüm doğa güzelliklerini bu yörede toplamış. Mıhlamaya da bayılırım hani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizin her tarafı farklı güzel, Karadeniz de bundan nasibini almış :)

      Sil
  7. Hahaha eğlenceli bir yazı olmuş , köylü teyze beni güldürdü :D

    YanıtlaSil
  8. of bu nasıl gezi yaaa. bu gezinin turun da bana adını söleseneee. hangi tur gezinin adı ne ve kaç liraaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep Jolly turla gittik yine. Uçaklı Doğu Karadeniz turu diye geçiyor. (3 gece 4 gün) Fiyat gittiğin güne ve seçtiğin hava yoluna göre değişiyor. Ancak 850 - 1250 tl arası diyebilirim.

      Sil
  9. bu yaz biz de ayderdeydik ;) ne kadar güzel yerler di mi

    YanıtlaSil