25 Kasım 2016 Cuma

Son Okuduklarım

Bugün okuduğum iki kitaptan bahsetmek istiyorum. Birincisi John Steinbeck’in “Köpeğim Charley ile Amerika Yollarında” isimli kitabı. Uzun süredir bir dünya klasiği okumadığım için hevesle başladım bu kitabı okumaya. Ancak o kadar zor ilerledim ki anlatamam. Seyahat tutkunu olan John Steinbeck karavanı Rocinante ve köpeği Charley ile Amerika’yı keşfe çıkmış ve izlenimlerini yazıya aktarmış. Kitabı okurken Amerika’nın çeşitli bölgelerinde dolaşıyoruz. Bazen Kanada sınırında soğuk ile mücadele edip, avcıların hayatına tanık olurken bazen de çöllerden geçiyoruz. Kitap tek düze olarak bu seyahati anlatıyor bunun dışında herhangi bir olay yok. O yüzden bana sıkıcı geldi. Sanırım ben seyahat kitabı okumayı değil o seyahati gerçekleştirmeyi seviyorum:)
Okuduğum ikinci kitap ise Kurt Seyit & Murka oldu. Nermin Bezmen’in  dedesi ve ailesini anlattığı serinin ikinci kitabı. İlki olan Kurt Seyit&Shura’dan daha önce bahsetmiştim.  Bu sefer hikaye İstanbul’da ve ağırlıklı olarak Beyoğlu’nda geçiyor. Yine yazarın dili çok akıcı ve hikaye sürükleyici. Ancak bunların ötesinde kitapta benim en çok ilgimi çeken şey 80-90 sene önceki Beyoğlu oldu. Yazar o zaman ki Beyoğlu siluetini o kadar güzel anlatmış ki  okurken o dönemde yaşamayı çok istedim.
Keyifli okumalar dilerim….

13 yorum:

  1. Kitap yorumları her zaman işime yarıyor doğrusu. Özellikle beğenilerimin örtüştüğü arkadaşlarla. Ben de cok severek bir kitap okuyorum.Tanımadığımız Meşhurlar-Hikmet Feridun Es.
    Tam bir başucu kitabı.

    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa duydum bu kitabı, bakıcam Tülin abla...

      Sil
  2. Teşekkürler bizi de bilgilendirdiniz.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Steinbeck'i seviyorum ama bu kitabı okumadım. Beğenmemişsin Gamze ama ben yine de merak ettim:) Sıra gelirse okuyayım bir ara. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Steinbeck'i çok severim. Önerdiğiniz kitabı okumamıştım ama sanırım eşimin kitaplığında mevcut. Kendi arşivime de katayım bunu :)

    YanıtlaSil
  5. seyahat okumaktansa yola çıkmalı, evet
    sevdim bunu.
    günaydın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Handan..Di mi?Seyahati gerçekleştirmek okumaktan daha çok haz veriyor.

      Sil
  6. hah haaaa gezenti seniiiiii :)

    YanıtlaSil
  7. Yeni olarak Shura 'nin kitabı da çıktı Gamzem sanırım o da güzeldir okuyamadim henüz ana aklında olsun. Ben artık hiç klasik okuyamiyorum iyi ki zamanında okumuşum. ☺❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet duydum Shura'yı. Şimdi sırada Mengene Göçmenleri, ardından Dedem Kurt Seyit ve Ben var.Sonrasında da kısmetse Shura'yı okumayı düşünüyorum :)

      Sil