20 Mart 2017 Pazartesi

Hoş geldin Bahar ve Son Okuduklarım

Bugün itibari ile resmi olarak bahar geldi diyebiliriz. Artık hava ısınacak, toprak ana uyanacak  ve ağaçlar rengarenk kıyafetlerini giyecek. Kuzey yarım küre için bugün ekinoks vakti. Ben ekinoksu hep 21 Mart bilirdim. Meğer bazı seneler 20 Mart’a denk gelirmiş. Baharın gelişini ben de mis kokulu çiçekler alarak kutladım. Evet ben kendi çiçeğini kendi alan kadınlardanım İlla ki birinin bana çiçek hediye etmesini bekleyerek neden o güzel canlılardan mahrum kalayım di mi ? J
Şimdi etrafı kaplamış mis gibi sümbül kokusunu soluyarak bu yazıyı yazıyorum. Yazımın asıl konusuna dönecek olursak son okuduğum kitaplardan bahsedebilirim.

Birinci kitap; Yorgun Mayıs Kısrakları… Siyasi kimliği ile tanıdığımız Yılmaz Karakoyunlu’nun bu kitabı Cumhuriyet sonrası Türkiye’de yaşananlara ışık tutuyor. Kitapta 3 önemli karakter var. Yahya Kemal, Nazım Hikmet ve Adnan Menderes. Birbirinden farklı bu üç karakterin yaşamlarına konuk oluyoruz. Daha evvel Nazım Hikmet ve Adnan Menderes üzerine kitaplar okumuştum. Ancak Yahya Kemal’i daha yakından tanımak açısından bu kitap benim için ilk oldu. Kitabın ilk 100 sayfası inanılmaz yavaş ilerledi. Tam ne kadar zor bir anlatımı var yazarın diye oflayıp puflarken konu açıldı ve aldı başını gitti. Kısacası kitabı severek okudum. Yazarın mübadeleyi anlattığı bir başka romanı Mor Kaftanlı Selanik’i de okunacaklar listeme ekledim.
Okuduğum ikinci kitap ise Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm oldu. Bu kitap Zülfü Livaneli’nin ilk kitabıymış. Ancak yazdıkları bir türlü içine sinmediği için geç basılmış. Kitap, Stockholm’de yaşan siyasi mülteci olarak sığınma hakkı elde etmiş bir gencin yaşamını konu alıyor. Diğer Zülfü Livaneli kitaplarından farklı olarak biraz daha psikolojik detaylar ön planda. Ama sonuçta bir Zülfü Livaneli kitabı, su gibi okunup bitiyor.
Keyifli okumalar…

10 yorum:

  1. Yorgun Mayıs Kısrakları nı okumuş ve çok beğenmiştim. Celile Hanım'ın bu kadar geniş anlatıldığı bir roman daha okumadım. Vardır elbet ama ben buradaki karakterden çok etkilendim.
    Sıradaki kitabı ben de not alayım :)
    Ne güzel böyle faydalı paylaşımlarda bulunan dostlar edinmiş olmak.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz Osman Balcıgil'in sadece Celile Hanım ve Yahya Kemal'i anlattığı yeni bir romanı çıktı. Henüz ben de daha okumadım ama epey popüler oldu. İsmi de Ela Gözlü Pars...Aklınızda bulunsun...

      Sil
  2. Livaneli ve yanında kahve...İkisini de çok severim.Bize de kahve içmeye beklerim...:)

    YanıtlaSil
  3. livaneli kendini anlatmış demek ki o kitapta, kendisi de bir zamanlar isveçte yaşamak zorunda kalmıştı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet aslında kendini değil ama oradaki arkadaşlarından birini anlatmış...

      Sil
  4. Çiçekler, kitaplar... Hep "yaşamdan bir iz" taşıyor. Bahar nihayet geldi herhalde.
    İki kitabı da çok duydum ama henüz okumadım. Zülfü Livaneli kitaplarını hep severim.

    YanıtlaSil
  5. Yorgun Mayıs Kısrakları'nı çok merak ettim, okuyacağım mutlaka. Ben de Mor Kaftanlı Selanik'i Okudum. Sanırım yazarın tarzı bu, başta biraz zor gidiyor ama sonradan coşuyor. Yazısı var aslında taslaklarımda, yayınladığımda haber veririm :)
    Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm çok güzel bir Livaneli kitabı. Hatta kendi yaşamından esintiler var o kitapta. Sevdalım Hayat kitabını okuduktan sonra okumuştum. Onu da tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdalım Hayat zaten notlarım arasındaydı. Siz de tavsiye edince bir an önce almak istedim. Sevgiler...

      Sil
  6. bahar sözlerin çok neşelendiriciii çiçekler deee. yazarlar da annemin yazarlarıııı :)

    YanıtlaSil