21 Nisan 2017 Cuma

Rahmi Koç Müzesi (2.Bölüm)

Bahçeye geçiş yaptığımızda Sadun Bora’nın dünyayı dolaştığı yelkenlisi Kısmet bizi karşılıyor.
Kısmet ile ilgili hatıraların bir kısmı…
Bahçede nostalji sokağı olarak isimlendirebileceğimiz çok güzel bir sokak bulunuyor. Burada eski tarz eczane, ayakkabı tamircisi, saat tamircisi, oyuncakçı gibi dükkanlar görmek mümkün.

Bir eczane… Eczaneler bile zaman içinde ne kadar çok değişti. Çocukluğumda sürekli gittiğimiz eczaneyi hatırlıyorum. Tezgahın üzerinde rengarenk kolonya şişeleri bulunur ve içeri girdiğimiz anda burnumuza kolonya kokusu çalınırdı.  Eczane demek o renkli sıvıların dolu olduğu cam şişeler demekti benim için. Tabi artık o şişelerden eser kalmadı.
Bir ayakkabı tamir dükkanı…
Veee atölyeler… Müzede; marangozhane, torna hane, yağ üretim atölyesi gibi bir çok atölye canlandırması bulunuyor.
Zeytinyağ atölyesi…
Nostaljik dükkanları ve atölyeleri gezdikten sonra bu sefer başka bir bölüme yöneliyoruz. Geçmişten günümüze demir yolu taşımacılığı…

Atlı tramvaylar…
Kara tren…
Saltanat treni…
Tam trenlerin yanından ayrılacakken bu sefer başka bir taşıta seyyar kamyonete rastlıyoruz.Çocukluğumda domaaaaates diye bağıran satıcının sesi hala kulaklarımda J
Devam edecek…

9 yorum:

  1. Bazı bölümler Ankara'daki müzeye benziyor. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi?Bir gün yolum Ankara'ya düşerse orada da gezerim:)

      Sil
  2. Mayıs ayı içerisinde bizde ziyaret edeceğiz inşallah özellikle çocuklara gezdirmeyi çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, şimdiden keyifli geziler dilerim.Ela bayılacaktır :)

      Sil
  3. Özellikle çocuklar için çok ilginç ve gerekli bence. Eski zamandaki yaşam ile bugünkünü kıyaslayabilirlerse şimdiki yaşamlarının kıymetini daha iyi anlayacaklar. O atlara üzüldüm aslında tranvay kaç ton içindeki inasanlarla nasıl taşımışlar?

    YanıtlaSil
  4. El pompalı o devasa kolonya şişelerinden eski satan tezgahlarda görmüştüm. Almamak için kendimi zor tuttum :)

    YanıtlaSil
  5. ayy tramvayları görmeli yaaa :)

    YanıtlaSil