9 Mayıs 2017 Salı

Büyükada’da Bir Pazar

Prens adaları içinde en sevdiğim kuşkusuz Büyükada (Bu arada Kınalı’yı henüz görmedim ). Geçtiğimiz Pazar ailece burada vakit geçirdik.  Sabah 8:30 vapuru ile adaya hareket ettik. Vardığımızda ada gayet sessiz ve sakindi. Öğle üzerine doğru ise kalabalık iyice arttı. Bu yüzden erken gelerek iyi yaptığımızın bir kez daha farkına vardık.

İlk durağımız Ada Kahvaltı oldu. Burası, iskeleye yakın bir sokakta bir köşkün bahçesinde kahvaltı hizmeti veren bir mekan. Ev yapımı reçeller, ev yapımı poğaçalar, lezzetli kahvaltılıklarla kendimizi evimizde hissederek kahvaltı yaptık. Mekan sahibi de oldukça ilgiliydi. Bir daha adaya yolumuz düşerse kahvaltı mekanımız artık belli J
Kahvaltı sonrası ada sokaklarında yürüyerek Aya Yorgi tepesine doğru yol aldık.
En son üniversite yıllarımda tepeye çıktığım için yokuşun ne kadar yorucu olduğunu unutmuşum. Valla haftada 2-3 defa spora yapmama rağmen beni epey zorladı.
Tepeye adını veren Ayo Yorgi Kilisesi… Buraya her sene insanlar dilek dilemek için geliyorlar. Yokuş başından itibaren bir makarayı açarak kiliseye ulaşıyorlar. Ben bu tip şeylere pek inanmadığım için uygulamadım ama yol boyunca açılmış oldukça fazla sayıda ip gördüm.
Yaklaşık 100 sene evvel inşa edilmiş kilisenin içinden bir görüntü…
Veee manzara…Sırf bu manzarayı seyredebilmek ve manzaraya karşı bişiler içebilmek için buralara çıkmıştık. Tabi ki değdi J

1. İçim açıldı,emeğine sağlık :)

2. İstanbul gezilerimin hiç birinde adalara gitmek nasip olmadı. Her seferinde fazlasıyla rüzgar vardı. Gitmeyelim tadı çıkmaz dediler öylece kaldı. Ama şu manzara nedir be Gamzecim bizim gibi kurak memlekette yaşayanlara yapılır mı şimdi bu :)

1. Çok güzel di mi? :)) Bu arada ulaşımınızı engelleyecek lodos yoksa rahatlıkla gidebilirsiniz adaya. Aksine çok sıcak havalarda gezmek zor olabiliyor.

3. çok güzel kareler içim açlıdı valla :) Büyük adayı uzun zamandır gitmiyorum az kendimi topluyayım gideceğim inşallah Ayo Yorgi Kilisesini hem görmek istemşimdir inşallah bu gittiğim de görürüm:)) emeğine sağlık güzel Sevgiler :)

1. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için, sevgiler...

4. Tepeye, Kiliseye kadar çıkmaya hiç cesaret edemedim. Daha doğrusu göze alamadım.
    Kahvaltı mekanı ne kadar şirin.
    Fotoğraflar çok güzel.
    Burgaz adasını da çok severim.

1. Çıkış biraz yorucu :( Burgazada, Büyükada'dan sonra en sevdiğim ikinci ada.

5. ayyyyyy istanbulda en sevdiğim yeeer galata ile birlikte. çok güzelmiş gününüz :)

1. İstanbul'da başlı başına çok güzel bir şehir...

6. Çok gitmek istediğim yerlerden :)

7. Ada ruzgari geldi buraya sabah sabah :)

8. İpi götürürken geriye bakıp hiç konuşmayacakmışsın galiba bir de... İnanmam ama severim bu tarzşeyleri..
    Adaya bir kez gittim ama yukarıya hava şartlarından dolayı çıkamamıştım. Ada kahvaltıyı aklıma yazdım ♥
    Öpüldün

9. Canım çekti vallahi. Adalar'ı seviyorum. Keşke fırsat yaratsak da hafta içi gitsek aslında. Hafta içi İstanbul'u yaşamak gibisi var mı?

10. Çok güzel fotoğraflar benim de en vik Büyükada ve ardından Heybeliada favorilerimdir.

11. Fotoğraflar çok güzel görmüş kadar oldum :)