13 Şubat 2018 Salı

Hint Mutfağı Deneyelim mi?


Gamze           : Yaseminella bugün farklı bir mutfak deneyelim mi?
Yaseminella  :??????????????????? Nasıl bir mutfak Gamze?
Gamze           : Farklı işte, yabancı bir mutfak J
Yaseminella  : Hint filan demeyeceksin umarım Gamze?
Gamze           : ????????.Galiba bugün hislerin çok kuvvetli Yaseminellam….

Yukardaki diyalog Sultanahmet tramvayında geçiyor. Uzun süredir Sultanahmet’teki meşhur Dubb restoranın yemeklerini denemek istiyorum. Ancak Yaseminellam farklı tatlara çok da açık değil. Hele en son onu İran mutfağına götürdüğüm ve orada midesini bozduktan sonra yoğurdu üfleyerek yiyiyor. Ancak benim doğum günü haftam olması dolayısıyla (evet 1 hafta doğum günü kutladım J) soluğu Dubb restoranın kapısında alıyoruz.
Burası yıllardır Sultanahmet’te hizmet veren bir Hint restoranı. Çoook şirin bir girişi var.
5-6 katlı bir bina ve her katında hizmet veriyor.
Hindistan’a özgü resimlerle süslenmiş duvarlarına bakarak, fotoğraflar çekerek en üst kata ulaşıyoruz.
En üst katta güzel bir manzara var. Bizim gittiğimiz gün hava puslu ve yağmurlu olduğu için çok güzel fotoğraflar yakalayamadık ama güzel havalarda eminim ki daha bi başka olur.
Gelelim yemeklere…Biz önce nan dedikleri bir tür Hint ekmeği denedik. Bizim gözlemeye benziyordu.
Sonrasında sebzeli hint böreği yani Samosa aldık. Oldukça lezzetliydi.
Veeee ana yemek…Shunhari Shikh Kebap diye bir Hint kebabı denedik. 
Sonuç olarak hoş bir deneyim oldu. Yaseminellam da memnun kaldı. Belki başka bir gün başka lezzetlerini de tadarız, belli mi olur J

13 yorum:

  1. Yaseminella gibi düşünüyorum, yeni tadlar bana göre değil :( Ancak Hint yemekleri görünüş olarak bizimkilere benziyor, tadını bilemedim tabi :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Doğum günüüü çocuğuu tekrardan iyiki doğdun , farklı tatlar denemek iyidir :) öperim seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nesrin'cim.Ben de seni çok öpüyorum..

      Sil
  3. O ekmeklerine bayılıyorum Hint mutfağının. O kebaptan biz de Dubai de yemiştik. Ne alaka diyorsundur eminim, Dubaide halkın çoğunluğunu Hintliler ve Pakistanlılar oluşturduğu için yemek kültürünü de yerleştirmişler oraya dolayısıyla.

    Farklı tatlar denemeyi ben de çok seviyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekler hakkaten çok lezzetliydi. Türk mutfağı çok başarılı da olsa arada denemek gerekiyor farklı tatları :)

      Sil
  4. yarın akşam kadıköyde pers yemekleri var, yeldeğirmeninde. hint yemekleri bol baharatlı dı maa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet baharatlıydı ama rahatsız edecek kadar değil :)

      Sil
  5. Ben baharatlı tatlılarını denemiştim. O kadar da kötü değildi (:

    YanıtlaSil
  6. Her tattan daha güzel olan sohbetimizin tadıydı 🙏🏻 İyi ki doğdun sen canım benim 🧚🏻‍♀️ Daha bi sürü yemekler yiyip, deneyeceğiz inşallah 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, iyi ki doğmuşum ve iyi ki seni tanımışım...

      Sil