8 Ağustos 2018 Çarşamba

Saraydan Saraya


Gezimizin ikinci gününde Kopenhag dışına çıkarak kırsal kesimi keşfettik. Aslında pek de keşif sayılmaz. Bana göre turun en sıkıcı günüydü. Hillerod ve Helsingor şehirlerine giderek iki önemli sarayı gezdik.

İlk önce Hillerod’da Frederiksborg Sarayı’nı gördük. Frederiksborg, oldukça ihtişamlı eski bir kraliyet sarayı.
Devasa büyüklükteki sarayın sadece ziyarete açık kısmını gezdik. O kısım bile ihtişamı görmek için yeterliydi.
Saray aynı zamanda çok da güzel bir bahçeye sahip.
Ve son olarak gölette yüzen ördekleri biraz besledikten sonra Helsingor şehrine doğru yola çıktık.
Helsingor’da gördüğümüz saray ise Kronborg sarayı oldu. Kronborg, Shakespeare ile özdeşleşmiş durumda. Çünkü Shakespeare’in ünlü trajedisi Hamlet, Danimarka prensi Hamlet’in hikayesini anlatıyor ve olay bu sarayda geçiyor.
Frederiksborg Sarayı kadar ihtişamlı olmayan sarayın tavan süslemeleri  ilgi çekiciydi.


11 yorum:

  1. Bahçe kısmı çok güzelmiş 😊 sayende gezmiş oldum teşekkürler canım benim 😊 keyifli gezmeler sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bir de bizim saraylar için derler abartılı diye, inanılmaz abartı süsleme kullanılmış burada :))) Gerçi adı üstünde saray dimi? :) İyi geziler

    YanıtlaSil
  3. Sarayın bahçesine bayıldım ♥
    Bazen böyle sarayları gördüğümde acaba ben burada yaşasaydım ne yapardım diye düşünürüm. Sarayın asaletini bilumum ot böcek çiçek kuş ve rengarenk objelerle bozardım hahahahaa

    YanıtlaSil
  4. Shakespeare'in eserine konu olmuş sarayı görmek güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu arada Hamlet'i hiç seyretmediğimi farkettim.Eğer bu sezon oynanırsa gitmek istiyorum mutlaka.

      Sil
  5. O nasıl bi yatak yaaa, o yatakta kaldım ben :) Baya şatafatlıymış hakikaten :)

    YanıtlaSil
  6. ayyyy ben de bir şato gezisi düşünüyodum almanyada felan hımmm kuzeyde de var demek kiii. ejderha dövmeli kızın geçtiği gamla stan ı filan merak ediyooom :)

    YanıtlaSil
  7. baktım da jolly pegasus ile bir hafta olan mı ki. 1298 euro. bu uçak ve otobüs filan mı tren de var demek ki. hangi tur paketi :)

    YanıtlaSil