21 Şubat 2019 Perşembe

Bursa ve Anılar


Sabah uyandığımda kaldığımız otelin balkonuna çıkıyorum. Hava puslu ve dışarda ayaz var. Her yer beton yığını…Ama ben kendimi garip bi şekilde mutlu hissediyorum. 10 sene evvel Bursa’ya geldiğimde de yine aynı şekilde hissetmiştim, sonra Kapadokya’ya gittiğimde de. Tamam seyahati seviyorum ve bir çok tatilden mutlu dönüyorum. Ancak Bursa’da, Kapadokya’da hissettiğim bu his farklı. Bir süre sonra neden böyle hissetiğimi buluyorum. Dışardaki is kokusu beni mutlu ediyor. Evet evet bildiğimiz kömür isi kokusu. Çünkü o koku beni çocukluğumun kirli havası olan İstanbul’una götürüyor. Bana çocukluğumu, soğuk İstanbul günlerini, babaanemi,dedemi ve diğer mutlu anılarımı hatırlatıyor. Ne garip di mi bu koku hafızası? Kötü bi is kokusu bile insanı mutlu edebiliyormuş.

Dönelim Bursa’ya…O gün ilk önceTophane’ye gidiyoruz.
Osmangazi ve Orhangazi türbelerini gördükten sonra yukardan şöyle bir Bursa’ya bakıyoruz.Maalesef Bursa artık yeşil Bursa değil.
Tophane’nin en güzel eseri Saat Kulesi…
Akabinde geleneksel Bursa evlerini fotoğraflıyoruz. Oldum olası sevmişimdir bu tip evleri.
Sonrasında ise bir Bursa klasiği olan kestane şekeri alışverişimiz yapıyoruz. Artık İstanbul’da bir çok noktada kestane şekeri satılıyor ancak Bursa’ya kadar gelmişken almadan dönmek olmazdı.
Bursa bitmedi. Birkaç önemli noktasını daha görecez ve sonra dönüş…

11 yorum:

  1. Bursa'yı öyle çok severim ki. Çok yıllar önce gittiğimde gerçekten yeşil Bursa idi, bir denizi eksik demiştim. 3 yıl önce gittiğimde ise beton yığınlarına bakıp ağlamak istedim. Yine de tarih kokan bir şehir ve çevresi çok güzel, tekrar tekrar gitmek istediğim bir yer. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda yeniden gider, görmediğiniz yerleri keşfeder, keyifli zaman geçirirsiniz.Sevgiler...

      Sil
  2. Bursada yaşıyorum.Aynen bursa yeşili kalmadı

    YanıtlaSil
  3. Şuraya mutlaka gidin burayı görmeden ölmeyin diyebileceğiniz bir yer var mı?... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyahat zevki kişiden kişiye göre değişebiliyor ama Cumalıkızık köyünü önerebilirim.Bir de bir dahaki yazıda bahsedeğim Koza Han benim çok hoşuma gidiyor. İnşallah en kısa zamanda güzel bir seyahat gerçekleştirirsiniz.

      Sil
  4. Bursa ya çok defa gittim ama son defa gidişimde bir daha gelmem dedim. Tarihi yerlerini de dolaşmış olduktan sonra ki mutlaka görülmeli, gerisini görmesem daha iyi dedirtti bize ailece.
    Size keyifli gezmeler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Okurken özlediğimi fark ettim.
    Bursa yı, is kokulu günleri, ayazda İstanbul u....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda iki şehre de yolculuğunuz olur inşallah Tülin abla...

      Sil
  6. hımm is kokusunun hatırlattıklarııı. yazsana böle şeyler ne güzeldi :)

    YanıtlaSil