14 Kasım 2019 Perşembe

Atlıhan, Devrim Arabası ve Booooza


Eskişehir yazılarımı hafta başında bitirmeyi düşünüyordum ama yoğunluktan bir türlü fırsat bulamadım. O zaman bugün biraz daha anlatalım ve sonrasında Eskişehir ile vedalaşalım.

Odun pazarının ara sokaklarından yürüyerek Atlıhan’a ulaştık. Bu tip hanları çok seviyorum. İstanbul’da Zincirli Han, Bursa’da ise Koza Han favorilerim.  Atlıhan, Zincirli Han ya da Koza Han kadar olmasa da güzel bir handı.
Hanı gezmemizin akabinde tekrar Odun Pazarı’nda yürümeye başladık.
Süslü püslü, şirin cafeler Odun Pazarı’na ayrı bir çekicilik katmıştı.
Veee sırada devrim arabası var. Türkiye’de üretilmiş ilk yerli araba özelliğini taşıyan bu araç küçük bir müzede sergileniyor. Yıllar evvel Devrim Arabaları filmini seyretmiş ve çok beğenmiştim. Gezimiz esnasında bu arabayı görmek çok hoş oldu.
Son olarak da şehrin ünlü bozacısı Karakedi Bozacısı’na uğradık.
İçtiğimiz boza güzeldi ama favorim hala Vefa bozası 😊
Böylece kısa ama dolu dolu geçen bir Eskişehir gezisinin sonuna geldik. Şehri beğendim ama sanırım ikinci kez gitmek için can atmam. Kalabalık biraz yorucuydu öte yandan esnafın kibarlığı ve yardımsever hali çok hoşuma gitti.

10 yorum:

  1. Met helvası da alsaydınız :)

    YanıtlaSil
  2. Gezmek istediğim yerlerden biri Eskişehir. Faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Yine sondan başa doğru okumaya başladım yazılarını 👍❤

    YanıtlaSil
  4. ayyy devrim arabası gerçekmiş yani hihi ne de güzelmiş ama yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Eskişehir ne güzel bir şehir olmuş değilmi.. adıyla tezat yaşanılası.. üstelik yapay da olsa sahili olan cıvıl cıvıl bir şehir..

    YanıtlaSil
  6. Her gittiğimde ayrı bir tat aldığım şehir :) Hafta sonları çok kalabalık oluyor, çok turist çektiğinden. Hafta içini öneririm.
    Yine keyifli bir gezi olmuş, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de bayram tatilinde gittiğimiz için ekstra kalabalıktı :)

      Sil