18 Şubat 2020 Salı

Serhat Şehri Kars

Bilirsiniz ben kışı ve kar yağışını çok severim. Ancak bu sene İstanbul’da maalesef doğru düzgün kış göremedik. Şöyle kara bata çıka yürümeyi özlemiştim. Ayrıca sosyal medyada çokça fotoğraflarına rastladığım Kars şehri de oldukça ilgimi çekiyordu. Bu yüzden hem kar hem de Kars görüp bir taşla iki kuş vururuz diyerek Şubat başı gibi Kars’a gittik.

Seyahatimizi uçak ile gerçekleştirdik. Yaklaşık 2 saat süren bir yolculuğun sonunda Kars’a ulaştık ve ayağımızın tozu ile ilk önce kars lezzetleri ile buluştuk.

Ben ve annem hingel isimli içi boş mantıyı tercih ettik. Fena değildi ama açık söylemek gerekirse Kayseri mantısının yerini tutmaz.
Babam ise piti isimli bir tür et yemeği aldı. Ondan da ufak bir parça tattım ve fena değildi.
Umaç isimli yöresel helvaları ise alışılmış helvadan farklı bir lezzetti.
Yemek sonrası gezimiz başladı. İlk önce Fethiye Camisine gittik. Burası, Rus işgali esnasında inşa edilmiş bir kilise. İşgal sonrası camiye çevrilmiş yapı oldukça güzel duruyordu.
Akabinde Taşköprü, Kars Kalesi ve Kümbet Camisini görebileceğimiz alana doğru ilerledik. Son yıllarda turist çeken şehre fotoğraf noktaları da eklenmiş durumda. Serhat şehri Kars yazısının çevresinde arkamıza Kars kalesini alarak bol bol fotoğraf çekildik.
Sonra Taşköprüye yürüdük. Sanırım merkezde en sevdiğim noktalardan biri bu Taşköprü oldu. Donmuş bir nehir ve karlarla kaplı köprü çok hoş görüntü veriyordu.
Ve Kümbet Camii…
Kars sokaklarında Rus mimarisinin izleri epey yoğun durumda.
Akşam saatlerinde ise Kafkas gecesine katıldık. Gösteriye giderken karlı sokaklarda yürümek oldukça keyifliydi. Hava ise -20 derece civarında seyrediyordu ancak sıkı giyindiğimden midir yoksa gerçekten termometreye rağmen Kars’ın havası yumuşak mıdır bilemiyorum soğuk havayı fazla hissetmedim.
Güzel bir gösteri seyrettikten sonra ise günü noktaladık. Ertesi gün bizi çok yoğun bir program bekliyordu.

1. heey vallahi taşköprü ve buz tutan nehir görülürmüş yaaa :) uçakla he e kolaymış pekuuuu :) yemeklerde gözü kalıyo insanııın :)

2. Yıllar önce çokça gitmişliğim var Kars a. Kar boyunca da olsa soğuğu çok hissetmiyorsun orada. Güzel fotoğraflar çekmişsiniz, keyifli geziler :)

1. Çok teşekkürler, çok severek gezdim şehri belki de ondna hissetmedim soğuğu.

3. Kars benimde görmeyi çok istediğim şehirlerimizden biri.. hatta tren ile gitmeyi arzu edip, son dönemlerde hakettiğinden fazla zamlanması nedeniyle bir türlü planlayamadığımız ama yinede görmeyi istediğimiz şehir..
    ne iyi olmuş,
    keyifle.

1. Biz de doğu ekspresi ile Kars'dan Erzurum'a geçtik. Kars-Erzurum, Kars-Sivas gibi rotalar da var . Aklınızda bulunsun :)

4. Kars'ı ben de çok sevmiştim. Ani yi daha çok :)
    Karlı günlere denk gelmek çok güzel olmuş canım. Ben Puşkin de Hingel yemiş ve beğenmiştim.

1. Puşkin çok güzelmiş. Biz maalesef orada deneyemedik. Evet Tülin abla, Ani çok güzeldi.

5. Rus mimarisi bariz bir şekilde görülüyor demek... Ve bu kümbet yapıları... Erzurum civarında biz de ziyaret etmiştik kümbet bulunan yerleri. Kars nasip olmadı ama henüz, umarım yolumuz düşer bir gün. :)

6. Erzurum-Kars yazılarını topluca okudum. Ne iyi yapmışsınız. Hem kar havası da alınmış:) Tekrar mutlu yıllar diliyorum sevgili Gamze.