3 Eylül 2024 Salı

Güneydoğu Seyahati

Yine çok uzun zaman oldu bloguma bir şeyler yazmayalı. İşim dolayısıyla o kadar yoğun günlerden geçiyorum ki çoğu zaman kendi özel hayatımdan ödün vermek zorunda kalıyorum. Blog yazılarım da bu durumdan nasibini alıyor.

Haziran ayının başında ailece güzel bir Güneydoğu turu gerçekleştirdik. Seyahatimizin ilk noktası ise Diyarbakır oldu.

Bakalım gezi nasıl geçmiş?

Planımız; güne Diyarbakır’da kahvaltı ile başlamak, hanlarını, sokaklarını gezmek akabinde de Malabadi Köprüsü’nü görmek. Ancak tur rehberimiz vakit kısıtlamasından ötürü maalesef Diyarbakır gezisini atlıyor ve havalimanından doğruca Malabadi Köprüsü’ne hareket ediliyor.

Köprüye giderken Dicle nehrinin suladığı havzalardan geçiyoruz.

Ve pastoral bir tabloyu andıran manzaralara şahit oluyoruz.

Malabadi Köprüsü…. Otobüsten inerek köprünün bulunduğu yere doğru yürüyoruz. Hava inanılmaz derecede sıcak. Defalarca kez güneyde tatil yapan biri olarak ömrümde böyle bir sıcak hava görmediğimi fark ediyorum.

Dilimizde Malabadi Köprüsü şarkısı ile köprüyü fotoğraflıyoruz.

Sonrasında istikamet Hasankeyf ama öncesinde Batman merkezde bir mola veriyoruz. Yöreye özgü lezzetlerin toplandığı tabaktaki tüm yiyecekleri silip süpürdükten sonra artık Hasankeyf’e hareket edebiliriz.

Sular altında kalan ilçeye girdiğimiz zaman önce çarşıya uğruyoruz.

Çarşı içinde bir cafede mola verdiğimiz esnada bize hilve kahvesi ikram ediliyor. Oldukça lezzetli bu kahve çok hoşuma gidiyor.

Sonrasında çeşitli fotoğraflar çekiyoruz. Aradan biraz zaman geçince fark ediyorum ki çektiğim fotoğraflardan birinde objektifime bir kartal takılmış 😊 Bugüne kadar doğal ortamda hiç kartal görmemiş biri olarak bu çok hoşuma gidiyor ve farklı bir coğrafyada olduğumu bir kez daha idrak ediyorum.

Hasankeyf’te geçirdiğimiz güzel vaktin ardından Midyat’a doğru yola çıkıyoruz. Diyarbakır’da biraz daha vakit geçiremediğim için hayıflansam da yol boyunca bize eşlik eden bu güzel manzaralar keyfimi yerine getiriyor.

Midyat yazısında görüşmek üzere….