3 Haziran 2014 Salı

7 Tepe Üzerine Kurulu Bir Şehir : Lizbon

İspanya’nın Endülüs bölgesindeki gezimizi bitirdikten sonra -gezimizin 6.gününde- Portekiz’in başkenti Lizbon’a gitmek üzere hareket ettik. Yaklaşık 5-6 saat süren yolculuğun ardından Lizbon’a vardık. Lizbon, aynı İstanbul gibi yedi tepe üzerine kurulmuş bir şehir. Ortasından nehir geçiyor ve köprü ile iki yaka birbirine bağlanıyor. Köprü üzerinden geçerken kendimi Anadolu yakasından Avrupa  yakasına geçiyormuş gibi hissettim  desem yalan olmaz.

Şehre girdiğimiz zaman ilk yaptığımız iş meşhur pastane “Pastais de Belem” e gitmek oldu. Bu pastane dışı milföy hamuru, içi muhallebi dolgulu tatlısı ile meşhur. Önünde her daim uzun bir kuyruk oluyor. Ancak şunu söyleyebilirim; tatlının lezzeti o uzun kuyrukta beklemeye değiyor. Aynı tatlı kaldığımız otelde de sabahları çıktı ama bu pastanede yediğimiz tatlının lezzetini bulamadık.
Ayrıca pastanenin içi de çok büyük ve çok güzel dekore edilmiş.
Belem pastamızı yedikten sonra nehir kıyısına geçtik. Nehir kıyısında İki önemli yapı bulunuyor. Keşifler Anıtı ve Belem Kulesi...
Keşifler Anıtı, Portekiz’in 15. ve 16. yüzyılda yaptığı keşifleri singelemek için yapılmış.
Belem Kulesi ise Vasco de Gama anısına yaptırılmış bir kule.
Daha sonra şehir merkezine geçtik. Merkezde ilginç bir asansör olan Santa Justa yer alıyor. Bu asansör bir mahalleyi diğer mahalleye bağlayan bir ulaşım aracı olarak kullanılıyor. Aynı zamanda seyir terası işlevi de görüyor. Kuyruğa girerek asansöre bindim ve seyir terasından Lizbon’u seyrettim.
Bu sarı tramvaylarda hem ulaşım aracı olarak hem de şehir turu yapmak için tercih ediliyor.
Biz de tramvaylardan birine atladık ve Lizbon Kalesi’ne doğru yola çıktık. Şunu söyleyebilirim eğer Lizbon’a giderseniz mutlaka bu kaleyi görün. Çok büyük olan bu kale, etkileyici bir manzaraya sahip.
Fotoğrafta görünen yazımın başında bahsettiğim köprü; 25 Nisan Köprüsü...
Kale oldukça büyük olduğu için gezmek 1-1.5 saat sürüyor.
Böylece Lizbon’da ilk günümüzü tamamlayarak geceleme için otelimize geçtik.

1. şu blogda yazıp çizdikleriniz ne kadar değerli benim gibiler için bir bilseniz... en yakın zamanda ben de görmek istiyorum portekiz'i. ne olur 'gereksiz ayrıntı verip de okuyanları sıkmayayım' falan demeyin.. olabildiğince anlatın. anlatın ki gideceklerin kulağına küpe olsun :) teşekkürler

1. Tam üzerine bastınız :) Ben de gereksiz ayrıntı vermemek adına yazımı mümkün olduğunca kısa tutmaya çalışıyorum.Şöyle diyebilirim, Belem bölgesini mutlaka görün, pasta yiyin. Asansöre binseniz de olur binmeseniz de, çok büyük kayıp değil.Kaleye zamanınız varsa gidin mutlaka.Tramwaya binin.Meydanlar, klasik Avrupa meydanları çok büyük özelliği yok.İnsanlar sempatik, cana yakın.(Bir dahaki yazımda bahsedeceğim Sintra'yı mutlaka ama mutlaka görün hatta 1 tam gün ayırın derim)

2. Gene bir solukta okudum. Tatlı sanki bizim fırın sütlaç görünümünde. :) Asansör çok ilginç. Tam olarak anlayamadım tereferik gibi mi acaba? Köprü gerçekten bizimkine benziyor ama orada çirkin yapılaşma yok. Kale de muhteşem. Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

1. Teşekkürler İlhan Bey.Yok teleferik değil bildiğiniz asansör :)Yalnız asansörün arka çıkışında bir bağlantı var ve o bağlantıdan başka bir semte geçiyorsunuz :)İlginç bir ulaşım aracı yani :)

3. Lizbon biletinin etrafında dolanıp duruyorum zaten. Bu yazı tam onun üzerine geldi. Bilet fiyatlarına bakacak olusak, ya Kasım'da olacak biizm seyahat ya da 2015 Mart'ında:))) Lizbon'a gidince bulduğum bütün deniz kabuklularını yiyeceğim:) Kesin kararlıyım. Lizbon'a Gece Treni'ni okuduktan sonra buraya gitmek şart oldu.
    Sevgiyle kucaklıyorum seni:))) ve takip ediyorum. Bakalım ne olacak?

1. Bence Lizbon'u çok seversiniz ve döndükten sonra harika yazılar yazarsınız :) Lizbon' a Gece Treni, bu kitabı ben de Lizbon'dan döndükten beri okumayı düşünüyorum.Sanırım yakında alacam.Ben de kucaklıyor ve öpüyorum...

4. asansör ne kadar ilginçmiş. hariaka bir paylaşım daha :))

5. Çok güzel bilgiler iyi ki paylaşıyorsun Gamze'cim, sevgiler ...

1. Çok teşekkür ederim Özlem Hanım, iyi ki siz de takip ediyor ve düşüncelerinizi paylaşıyorsunuz :) Ben de size sevgilerimi yolluyorum :)

6. İzmir'de de tarihi bir Asansör var, o da ulaşım aracı olarak kullanılıyor. Görünce onu hatırladım.

Sevgiler

1. Aaa hiç bilmiyordum.İzmir'e yolum düşerse görmek isterim...