30 Mayıs 2016 Pazartesi

Milano ve Como

Sabahın erken saatlerinde İtalya’nın moda ve sanat başkentini görmek için yollara düştük. Hava biraz puslu olmasına rağmen yağmur çok az çiseliyordu ve bu durum sevindiriciydi. Milano’ya vardığımızda ilk ziyaret ettiğimiz nokta Leonardo Da Vinci heykeli oldu.
Ardından Duomo meydanında Duomo Katedrali tüm heybeti ile bizi karşıladı. Milano’da vaktimiz o kadar kısıtlıydı ki maalesef içini gezemedik. Dışardan fotoğraflarını çektikten sonra Galleria Vittorio Emanuele’ye yöneldik.
Galleria Vittorio Emanuele dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri. Cam tavanı, yerdeki mozaik süslemeleri ve duvar resimleri ile buram buram sanat kokan bir alışveriş merkezi.
Zeminde yer alan boğa mozağinin üzerinde 3 tur dönmenin uğur getirdiğine inanılıyormuş. Tabi ki döndük J
Yola çıkmadan evvel Milano’da tadabileceğimiz lezzetleri not almıştım. Bunlardan biri Panzerotti adını verdikleri hamur kızartmasıydı. En iyi yapan yer de Luini idi. Çok fazla zorlanmadan Luini’yi bulduk ve panzerottilerimizi aldık. Panzerotti aslında bizim bildiğimiz hamur kızartmasının (pişinin) aynısı. Ancak burada o kadar meşhur olmuş ki çok fazla çeşit yapmaya başlamışlar. Mantar-zeytin-soğan, mozerella-domates…gibi.
İtalya’ya gelip kahve tatlı keyfi yapmadan ayrılmak olmazdı.
Ve sarı troleybüsler Milano’nun simgesi durumunda.

Sanat başkentinin ardından Como’ya hareket ettik. Como’ya vardığımız zaman sabah ki puslu hava yerini yağmura bırakmıştı. Şöyle bir etrafı gezdikten sonra tekne turu yapmaya karar verdik. İşte ne olduysa o anda oldu. Tekne henüz hareket etmişti ki yağmur şiddetini arttırarak bardaktan boşalırcasına yağmaya başladı. Bu duruma aldırış etmeyerek biraz yağmur altında ıslanmanın keyfini çıkardıktan sonra teknenin kapalı kısmında gezimizi sonlandırdık.

1. ohhh italya gezisi canım çekti:))
    teşekkürler

1. Rica ederim, en kısa zamanda gitmeniz dileği ile...

2. misss missss ♥
    Tarih kokan bir alışveriş merkezi ne de güzel... Tam sevilesi cinsten :)

3. burası gidip görmek istediğim yerlerin liste başında:) ne güzel bir ön hazırlık oldu bana..

4. Katedrale bayıldım yaa, çok etkileyici.

1. Çok görkemlitdi, içini de görseydim keşke diyorum...

5. Yıllar evvel arkadaş gurubu ile gitmiştik ve şansımıza hava şahaneydi. Biraz nostalji oldu bana, teşekkürler :))

6. Como Gölü'nü merak ediyorum. Bakalım belki kısmet olur bir gün:)

1. İnşallah, ben de sizin gözünüzden Como yazısı okumuş olurum.

7. Beraber geziyoruz yine :)

8. Gene nefis bir tanıtım paylaşımı olmuş. Gittiğim yerler olmasına rağmen merak ve ilgiyle okudum. Biraz yağmur engeli olsa da güzel bir gün olmuş.

9. ben de istiyorum como ama böyle hızlı değil yayılmacalı kalmalı

1. Senin seveceğin yerler Handan, kısa zamanda keyifli, yayılmacalı bir tatil dilerim...

10. Como gölünü çok överler; çok romantik,pek güzel filan. Size de yağmuru denk gelmiş. Milan'a gitme gereği duymamıştım İtalya'ya gidince ama merak ettim şimdi:-)
    Selamlar,

1. Evet maalesef bize yağmurlu gün denk geldi. Milano'yu mutlaka görmenizi tavsiye ederim...