17 Eylül 2020 Perşembe

Yürüyüş ve Emirgan Korusu

Hafta sonlarını ailece yürüyüşe ayırıyoruz. Bu vesile ile İstanbul’un parklarında, korularında bolca adım atıp, bolca oksijeni ciğerlerimize çekerek güzel bir gün geçirmiş oluyoruz. Sıklıkla gittiğimiz yerlerden biri de Emirgan Korusu.

Blogda yazı yazmaya başladığım ilk yıllarda Emirgan Korusu’ndan bahsetmiş, içindeki köşkleri tek tek anlatmıştım. Bu sefer biraz da korunun yürüyüş parkurundan bahsetmek istiyorum.

Koruda, orta tempolu bir yürüyüşle 1 saat civarında tamamlanan bir yürüyüş yolu bulunmakta. Çam ağaçlarının gölgesinde yürünen yol oldukça keyifli.

Yol üzerinde karşımıza çıkan sincaplar ise keyfimizi biraz daha arttırıyor. Bazen ağaçların kovuklarına girerek bize pas vermeseler de buraya giderken cebimize bir avuç fındık atmayı ihmal etmiyoruz.
Yürüyüş esnasında harika bir İstanbul manzarası da bizi takip ediyor.
Yürüyüş yolunun ortalarına yaklaştığımız zaman ise restaurant olarak hizmet veren köşkler karşımıza çıkıyor. Daha önceki yazımda köşklerden bahsettiğim ve bol bol fotoğraflarını paylaştığım için bugün sadece ortadaki havuz ile yetiniyorum.
Tabi ki koruda envai çeşit çiçek de bulunuyor. Aşağıda yer alan gelinciğe benzeyen ama adını bilmediğim çiçekler hoşuma giden türlerden biri.
Emirgan Korusu hakkında anlatacaklarım bitmedi ama bugünlük bu kadar olsun 😊

10 yorum:

  1. ah ben de çok severiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama yedi aydır evdeyim, markete gitmek dışında bi de bazen parka iniyom :)

      Sil
  2. Ne güzel bir yer, umarım talan etmeye kalkmazlar. Böyle nefes aldıracak alanlara ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yere gidemediğimiz bugünlerde bu tip yerler çok iyi geliyor.

      Sil
  3. Emirgan korusuna hiç gitmedim ama içimde istek uyandırdınız ;)) İstanbul’u o kadar çok özledim ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kıa zamanda gidip güzel bir yürüyüş gerçekleştirirsiniz.

      Sil
  4. Yakın olmak isterdim. Şehir içine o kadar uzağız ki, şu salgın günlerinde bunun eksikliğini yaşadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :(( Sizin oraya yakın Çatalca tarafında da yürüyüş imkanı vardır belki.

      Sil
  5. Ahh ne güzelmiş yürüyüş mekanın. Biz de küçücük alanda dolap beygiri gibi dönüp duruyoruz işte :)))

    YanıtlaSil