18 Temmuz 2022 Pazartesi

Kitaplar

Gezme tozma yazılarına minik bir ara vermek ve okuduğum son kitapları paylaşmak istiyorum.

Birincisi Mor Amber… Mor Amber Afrika edebiyatından bir kitap. İlk defa Afrika edebiyatına ait bir kitap okudum ve çok beğendim. Nijerya’da geçen öykü ergenlik çağındaki genç bir kızın dilinden anlatılıyor. Tutucu bir baba ile yaşayan genç kız, ailesini, Nijerya’daki rejim değişikliğini, duygularındaki gelgitleri sade ama bir o kadar da merak uyandıran bir dille anlatıyor.

İkinci okuduğum kitap ise Man Booker ödüllü bir kitap olan Bir Son Duygusu…Bu sefer hikayemiz Londra’da geçiyor. Hikayenin kahramanı Tony Webster bir mektup alıyor ve bu mektup üzerine son 40 yılını anımsamaya başlıyor. Kitaba oldukça isteksiz başlamıştım ama çok severek okudum. Kesinlikle tavsiye ederim.

Son kitap ise Gönül Meselesi. Tuna Kiremitçi’ye ait olan bu roman aşağıdaki fotoğraftaki fiyatından da görüleceği üzere çok uzun süredir kitaplığımda bekliyordu. Bayram tatilinde Büyükada’ya günü birlik bir seyahat gerçekleştirdik. Vapur yolculuğunda okumak için kitaplığımda şöyle çok fazla kalın olmayan bir kitap ararken elime geldi ve çantaya attım. Farklı çevrelere sahip iki kadının bir adam yüzünden yollarının kesişmesini anlatıyor. Biraz türk dizisi kıvamında diyebiliriz. Hızlıca okunan akıcı bir kitap.

5 yorum:

  1. hımm, kiremitçi hiç okumadım, barnes çok iyi yaa :) ilk romanı okusam iyi olur gibi, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. İlk iki kitap listem de olan kitaplar canımmmm, senin yorumunu okumak da çok keyifli...
    Öperim çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcım ilk iki kitabı zaten ben bizim liste için almıştım :) Ben hala listeyi bitirmeye çalışıyorum. Yarım bırakmak içime sinmedi :)

      Sil
    2. Benim de hiç içime sinmez yarım bırakmak ve listeden iki veya üç kitabım kaldı okunacak canımcım.

      Sil