30 Haziran 2022 Perşembe

Ortaköy’den Bebek’e

Hafta sonu anne kız günü yaptık. Neredeyse tüm günümüzü Ortaköy - Bebek arasında geçirdik. İlk durağımız Ortaköy’dü.

Önce Büyük Mecidiye Camisinin önünde turist pozu vererek fotoğraflar çekildik. İstanbul’a ilk defa geliyormuşçasına ben onu çektim o da beni, yetmedi bir de selfie yaparak fotoğraf çekimini tamamladık.

Sonrasında incik boncuk tezgahlarının arasında kaybolduk.

Ortaköy demek kumpir demek değil de nedir? Bu sefer kumpir yemedik ama bir dahaki sefere yiyelim diye kararlaştırarak Arnavutköy’e geçtik.

Arnavutköy, boğaz hattında en sevdiğim semtlerden biri olabilir 😊

Hele arka sokakları… Dar sokaklar, cumbalı ahşap evler…hepsi birbirinden güzel.

Ara sokaklardan birinde karşımıza çıkan bir balıkçı.

Sokakları eni konu gezdikten sonra kahve molası vermek için Le Pierre’e gittik. Pandemi boyunca dışarda tek bir fincan kahve dahi içmediğimiz için bu bizim için heyecanlı bir deneyim oldu 😊))

Hem kahvemizi içtik hem de bol bol sohbet ettik.

Vee son olarak da Bebek yolları… Manzara çok güzel değil mi?

Bebek’e kadar gitmişken “Mini” bir dondurma aramız oldu.

Güzel manzara, deniz kokusu, bol yürüyüş ile günü sonlandırdık.

8 yorum:

  1. En sevdiğim yerler. Yıllar önce oğlum askerde, Diyarbakır Silvan'da, çok zorlu bir süreç geçiriyor, aklım onda. O arada moralim düzelsin diye kuzenim İstanbul'a çağırdı. Oğlum gideceğimi duyunca "Anne, Ortaköy'e gidip benim için kumpir ye" dedi. Gitmez miyim, kumpiri aldım, satıcıya rica ettim, "Oğlum askerde, ona yollayacağım fotoğraf çeker misiniz?" diye, çekti. Sonra da dedi ki, "Sen de beni çek apla, oğlun kumpiri kimden aldığını görsün" :))) Arada bakarım elinde kumpirle poz veren o satıcının fotosuna. Kimbilir belki de yukarıdakilerden biridir :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh çok güzel bir anıymış :)) Oradaki satıcılar çok dilbaz :)

      Sil
  2. Güzel gezmişsiniz:) Fotoğraf kareleri de çok hoş çıkmış:) İstanbul'u özlediim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda İstanbul'a gelip tadını çıkarırsınız :)

      Sil
  3. en güzel yürüyüş rotalarından biriiii :) bebek parkının ordaki kafelerde oturmak da mutluluk yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama çok kalabalık olduğu için Bebek'teki kafaleri tercih etmedik Deep. Belki kışın :)

      Sil
  4. Ah! Ne güzel! Geçenlerde biz de Beykoz'a gittik. Boğazı denizden geçerken, her zamanki gibi bu yalılara hayranlığımızı belirttik:) Denizden ayrı güzel, karadan ayrı güzel şu Boğaz hattı. Şanslıyız!
    Sevgiler Gamze...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok şanslıyız. Ben de köprüden her geçişimde hayranlıkla boğazı seyrediyorum.

      Sil