19 Temmuz 2024 Cuma

Cumalıkızık

Aslında ilk önce Balat yazısı paylaşmayı planlıyordum ancak geçen sene iki tane oldukça detaylı Balat yazısı paylaştığımı fark ettim.  Bu yüzden merak edenleri https://yasamizi.blogspot.com/2023/01/fener-balat-1bolum.html ve https://yasamizi.blogspot.com/2023/02/fener-balat-2bolum.html yazılarıma alıp Bursa ile devam ediyorum.

Mayıs ayında bir hafta sonu kuzenimle beraber günü birlik Bursa turu yaptık. Cumalıkızık’ta başlayan yolculuğumuz Trilye’de sona erdi.  Bursa ezelden beri hep sevdiğim şehirler arasında yer almıştır. Ara ara özleyip hadi Bursa’ya gidelim dediğim çok olur. Kuzenimle sohbet ederken Bursa muhabbeti açılınca o, daha evvel Bursa’ya hiç gitmediğinden bahsetti ve bunun üzerine çıktık yok. Bursa şehir merkezini gezmedik (bi dahaki sefere artık) ama çevresinde güzel bir tur gerçekleştirdik.

Cumalıkızık, Bursa’nın en popüler kızık köylerinden biri. En son pandemi öncesi kahvaltıya gitmiştik. Soğuk bir kış günüydü ve çok kalabalık değil. Bu gidişimizde ise tabiri caizse iğne atsan yere düşmeyecek gibiydi. Öte yandan tüm kalabalıklığına rağmen yine çok güzeldi 😊 

Şu cumbalı evlerin güzelliğine bakar mısınız? Ne olacak benim bu cumbalı ev sevdam :)

Cin geçidi…Dünyanın en dar sokağı olarak bilinen yalnızca tek kişinin yürüyebildiği o sokak.

Köyün tarihi camisi…

Köy meydanında yaşlı teyzelerin sıcacık ekmekler, reçeller, erişteler sattıkları tezgahlara da uğramadan olmazdı.

Bu sene Cumalıkızık’ta karadut suyu çok popülerdi. Daha önceki gidişlerimde rastlamamıştım. Ancak bu sene her köşe başında bir karadut suyu satıcısı görünce denemeden edemedim. Oldukça lezzetletli olduğunu söyleyebilirim.

Cumalıkızık sonrası öğle yemeğimiz tabii ki iskenderdi 😊

Yemek sonrası çok kısa bir süre için Emir Sultan camisini fotoğrafladık ve istikamet Gölyazı oldu…

2 yorum:

  1. kızık, trilye görmediim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Trilye'de açıkçası çok bişi yok ama Cumalıkızık'ı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil