23 Ekim 2020 Cuma

Çi, Pi, Nohut Oda ve Napoli Hikayesi

Geçtiğimiz baharda uzun süredir kitaplığımda bekleyen Fi kitabını okuduğumdan bahsetmiştim. Akabinde de devamı olan Çi ve Pi’yi okudum. Çi, aynı ilk kitap gibi sürükleyici ve merak uyandırıcıydı. Ancak aynı şeyi Pi için söyleyemeyeceğim. Pi’yi okurken zaman zaman sıkıldığım oldu. Bir de yazarın sürekli kendi fikirlerini empoze etmeye çalışması ve mesaj verme kaygısına düşmesi hoşuma gitmedi.

Bir diğer okuduğum kitap ise Nohut Oda oldu. Melisa Kesmez’in Sait Faik hikaye ödülü kazanmış bu öykü kitabını çok beğendim. Yazar, hayatın içinden kesitleri çok güzel aktarmıştı. Sadece hikayelerin hepsinin hüzünlü olmasını sevmedim. Aslında bu durum öykü kitaplarının bir çoğuna hakim. Neden umut verici, neşelendiren öyküler yazılmaz hiç?
Son olarak ise Elena Ferrante’nin Yeni Soyadı’nın Hikayesi isimli kitabından bahsetmek istiyorum. Bu kitap da bir devam kitabı niteliğinde. İlk kitap olan Benim Olağanüstü Akıllı Arkadaşım kitabını çok uzun süre önce okumuştum.  Napoli’de geçen hikayede Lina ve Lenu’nun çocukluğuna tanıklık etmiştik. Bu sefer de genç kızlık dönemlerini okuduk. Devamında 2 kitap daha var. Fırsat bulursam onları da bir ara okumayı düşünüyorum.

6 yorum:

  1. bende çi fi okudum pi yi okumadım seriyi tamamlayım diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fi ve Çi biraz daha sürükleyiciydi.Şimdiden keyfli okumalar dilerim.

      Sil
  2. Napoli Romanları'nı çok seviyorum. Devamı henüz gelmedi ama 2 sezon dizisi de var Gamze. Seyretmek istersin belki. Elena Ferrante'nin Yetişkinlerin Yalan Hayatı isimli kitabını aldım en son. Elimdeki bitince onu okuyacağım:)
    Sevgiler benden sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elena Ferrante'nin yeni kitabını duymuştum. Okuduktan sonra yorumlarınızı bekliyorum :)

      Sil
  3. Napoli serisini ben de nihayet aldım ama daha henüz okuyamadım... İnşallah okuyacağım :)

    YanıtlaSil