8 Aralık 2022 Perşembe

Bologna’yı Gezmeye Kaldığımız Yerden Devam

Kısa ama keyifli Modena ziyaretimiz sonrası yeniden Bologna’dayız ve karnımız zil çaldığı için yemek yiyecek bir yer arayışı içindeyiz. Seyahat süresince makarna yedik, deniz ürünleri yedik sıra pizzada. Rastgele bir restorana giriyoruz ve pizza siparişi veriyoruz. Kocaman ve lezzetli pizzalarımızla buluştuğumuzda hem biz hem midemiz mutlu oluyor :)

Yemek sonrası bu sefer Bologna’nın tarihi pastanesi Gamberini’ye doğru yol alıyoruz. Kahvelerimizi içip, tatlılarımızı da yedikten sonra hadi biraz daha Bologna’yı gezme zamanı.

Venedik dönüşü yanımda oturan yolcu ile sohbetim esnasında öğrendiğime göre Bologna Üniversitesi İtalya’nın ilk üniversitesiymiş ve mutlaka görülmeliymiş. Onun tavsiyesine kulak vererek ilk durağımız üniversite oluyor. Yapının dışı çok ilgi çekici olmamakla beraber içi büyüleyici.

Üniversiteden çıktıktan sonra bu sefer Küçük Venedik ismi ile çağrılan bölgeye gidiyoruz. Giderken merak içindeyim, Bologna’nın ortasında kanallar göreceğim, köprüler göreceğim için heyecanlıyım. Sonunda ulaşıyoruz. Bakın ne görüyorum 😊))

Son olarak da şehrin ünlü dondurmacısına gidiyoruz. Dondurmalarımızı yiyip yarının planını yaparak otele dönüyoruz.

1. bir kaç sene önce ucuz bilet bulup gidip florensa ile gezip dönmüştüm. meydanı, revakları, chanel mağazası falan hep aklımda...

2. Önceki yorumlarda "Avrupa'nın en eski üniversitesi orada" yazacaktım. Ukalalık yapma deyip engelledim kendimi:) Bologna deyince aklıma hep üniversitesi geliyor. Lisansta Avrupa Mimarisi altında görmüştük. Bir gün kendisini de görürüm belki:)
    Bu taze taze İtalya fotoğrafları çok iyi geldi Sevgili Gamze. Nice keyifli gezmeleriniz olsun.

1. :))) Çok teşekkür ederim darısı başınız :)

3. pastane ve dondurmaa pekiii :)

4. 10 sene önceki büyük italya turumuz geldi aklıma ne çok gezmiş ne çok yemiş ve ne çok yorulmuştuk ama şahaneydi iyi ki de yapmışız diyoruz şimdiki fiatlara baktıkça ...

5. :)))) ben ise hala o gezimde beğendiğim italyan elbiseyi arıyorum:))) çok pahalıydı ama çok uçuş uçuştu

1. :)) Senin yazılarına bakmak gitmeden hiç aklıma gelmedi. Dır şimdi bakayım. Aynı noktalardan geçmiş miyiz?