29 Mart 2021 Pazartesi

Biten Kitaplar…

Eveeet bugün de biraz okuduğum son kitaplardan bahsedelim.

İlki Sakin…Sevgili Gülşahcığımın (http://gulsahtoptas.blogspot.com/) hediyesi olan bu kitap bu yıl okuduğum ilk eser oldu. Okurken sizi sakinleştiren hayatınızın hızını gözden geçirmenizi sağlayan güzel bir kitap. Buradan bir kez daha Gülşahcığıma teşekkür ediyorum.

İkinci okuduğum kitap ise Defne Suman’ın Mavi Orman oldu. Daha önce yazarın iki kitabını daha okumuş ve beğenmiştim. Ancak bu kitap maalesef beklentimi karşılamadı. Yazarın, günlüklerinden yola çıkarak kaleme aldığı Mavi Orman elimde çok süründü.
Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde…Mahir Ünsal Eriş’e ait bir öykü kitabı. Normalde öykü kitabı okumayı sevmem ama bu kitaba konu olan öyküler 80’li yıllarda geçiyor. Yani benim çocukluk dönemime denk geliyor. Dolayısıyla öyküleri o yıllara özlemle bir çırpıda okudum.
İngiliz Posta Arabası… Deneme türünde yazılmış olan bu kitap beni inanılmaz derecede zorladı. Kitapla ilgili çok fazla yazacak bir şeyim yok maalesef.
Ve son olarak da bir dünya klasiği paylaşmak istiyorum. John Steinbeck’e ait Fareler ve İnsanlar. Usta yazarın yıllar önce okuduğum romanını yeniden okumak çok keyifliydi. Hala okumayan varsa kesinlikle tavsiye ederim.
Okuyarak kalın…

12 yorum:

  1. Güzel bir derleme, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. İçlerinden 2 tanesini okumuşum ve ben de sevmiştim.
    Mahir Ünsal Eriş ve Fareler ve İnsanlar.
    Keyifli okumaların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şebo, sana da keyifli okumalar...

      Sil
  3. Hepsini atlayıp son kitapla ilgili yazmak istedim. Henüz 10,12 yaşlarında Fareler ve İnsanlar'ı tiyatro oyunu olarak izlemiştim. Çok üzüldüğümü hatırlıyorum. Öyleki bugüne değin kitabını okumadım. Halbuki klasikleri çok severim. Bu yazarın eserleri mıh gibi kalıyor aklımda. Ki, hiç öyle bir teteneğim yoktur :) Gazap Üzümleri'ni hala çok net hatırlarım. Hele bazı yerleri film gibi aklımdadur.
    İşte böyle tatlım.
    Ben gidip bir çocuk kitabı daha okuyayım iyisi mi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef sonu çok üzücü. Keşke pandemi sonrası yine tiyatroya uyarlansa. Tavsiye edeceğiniz bir çocuk kitabı var mı? Bu sene okuma listemde bir tane çocuk kitabı var :)

      Sil
  4. Can'ım Gamzem beğenmene sevindim. Defne Suman sevdiğim bir yazar, Kahvaltı Sofrası'nı okumuştum ve çok beğenmiştim. Aslında diğer kitaplarını da okumak istiyorum sıra gelirse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de Kahvaltı Sofrası'nı alacaktım ama tükenmişti :) Öpüyorum seni kocaman kuzum.

      Sil
  5. ilk iki kitabı not aldım piki teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin Deep, şimdiden keyifli okumalar.

      Sil
  6. Fareler ve Insanlari okuyali cok zaman oldu, sanirim ortaokuldaydim. Olay orgusunu net animsamiyorum ama gercekten etkilenmistim. Mahir Unsal Eris'i de not aldim. O tarz kitaplari cok severim.

    YanıtlaSil