22 Mart 2021 Pazartesi

Fırından Yeni Çıkanlar

İşlerin yoğunluğundan ötürü şu sıralar mutfağa çok sık giremesem de yine de tamamen kopmuş sayılmam. Son yaptıklarımı burada da paylaşmak istiyorum.

Üç renkli börek… Ispanak, patates ve havuçtan oluşan rengarenk bir börek. Yapması biraz zahmetli olsa da tadı nefis.

Açma mı poğaça mı? Tarafınızı seçin! Ben poğaçacıyım. Ancak bizim evde annem açmacı. O yüzden aşağıdaki açmaları onun için hazırladım. Zeytinli, yumuşacık açmalar birkaç sabah kahvaltımızı şenlendirdi.
Ay her şeyi yapıyorum onu da yaparım diyerek bir özgüvenle mantı olayına girdim. Günün sonunda özgüvenimin tamamını yitirmiştim 😊 1 cm genişliğinde keserek başladığım mantı yapımını 5 cm genişliğinde keserek bitirdim. O bitiriş o bitiriş. Bi daha kolay kolay mantı yapmam sanırım. O her hafta mantı yapan büyüklerimin önünde saygı ile eğiliyor hazır mantının yolunu tutuyorum.
Kızılkayaları özleyenler burada mı? Çok özledim Hem Taksim’i hem de Kızılkayalar’ı özledim ama biraz daha sabır. O meşhur ıslak hamburgeri evde denedim. Tamam oradaki kadar güzel olmadı ama yine de fena değildi.
Bol kalorili bir brownie bırakıyorum buraya.
Veee son olarak elmalı, tarçınlı cevizli ıslak kekimi paylaşmak istiyorum. Son bir senedir yaptığım en başarılı tarifti. Dışarda lapa lapa kar yağarken evi saran tarçın ve vanilya kokusundan ise hiç bahsetmiyorum.
Ağız tadınızın bozulmadığı güzel bir hafta diliyorum…

11 yorum:

  1. Eline sağlık. Benim aklım mantıda kaldı. Ben biraz büyükçe ve bol etli severim mantıyı. Sinop mantısı öyle oluyor. Ev mantısı gibi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben de zaten sonunda büyük mantiya çevirdim ve üzerine ceviz dökerek sinop mantısı yaptım:)))

      Sil
  2. Oooooooo döktürmüşsün yine şahane şeyler ♥
    Ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim Şebo, öpüyorum çok.

      Sil
  3. Vallahi aşmışsın kendini Gamze... Emekli olunca pastan mi açsak acep?
    Mantı olayına bir kaç kez girmiştim, yaptım baktım hemen de bitiyor, en güzel mantı yufkaci mantısı deyip erken emekli oldum :))
    Ellerine sağlık, ellerin dert görmesin arkadaşım. 🎈💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol kuzucum, evet ya aynen hemen de bitti. Sinir oldum :))Senin de ellerin dert görmesin Gülşahım.

      Sil
  4. Ama olmaz ki.. bana bu yapılmaz ki :(
    Hepsini çok severim. Neyse benim yerime sen yemişsin. Oh, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim, beki bir gün İstanbul'da size de ikram etme şansım olur Tülin abla :)

      Sil
  5. sondaki keki tarif etsene kısaca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşağıdaki linkten aldım tarifi. Yalnızca ben karbonatı 1yemek kaşığı limon + 2 dolu kaşık yoğurt içinde aktive ettim. (garantidir karbonat kullandığım tüm tariflerde böyle yapıyorum)

      https://www.kevserinmutfagi.com/elmali-tarcinli-islak-kek.html

      Sil
  6. Ne güzel yemekler bunlar insanın iştahı kabarıyor :)

    YanıtlaSil