24 Haziran 2022 Cuma

Çok Özlediğim Yerde, Tarihi Yarımada’da 😊

Pandemi günlerinde en çok nereye gitmeyi özledin diye sorsanız kuşkusuz tarihi yarımada derdim. Curcunalı sokakları, yüzlerce yıllık hanları, çarşıları, damak çatlatan lezzetleri ile tarihi yarımada hep burnumda tüttü. Veee sonunda kavuştum. Eminönü’den başlayan bir tur gerçekleştirdim. Bu arada ben hala maske kullanıyorum. Sanırım o kalabalık Eminönü’nde maske takan tek kişi bendim 😊

İlk önce deniz kenarından merhaba dedim Eminönü’ne.

Sonra Tahtakaleye girdim. Sanki ilk defa oralara uğramış bir turist mutluluğu ile Tahtakale’yi dolaştım.

Ardından tabii ki Kurukahveci Mehmet Efendi… Artık Kurukahveci Mehmet Efendi’nin kahveleri birçok markette satılıyor ama buradan taze çekilmiş kahve almanın keyfi başka.

Mısır çarşısı…

Mısır çarşısı mı yoksa Kapalıçarşı mı derseniz benim favorim Kapalıçarşı ama Mısır çarşısının da rengarenk tezgahları görülmeye değer.

Sonra başladım Mahmutpaşa yokuşunu tırmanmaya. Kapalıçarşıya gideceğim ama önce başka bir yere uğramam lazım. Neresi mi? Elbette Şahin Döner. Nasıl özlemişim ekmek arası, soğanlı dönerini. Önce gittim ellerimi yıkadım, sonra elimi bolca dezenfektanla pıspısladım ve akabinde yarım ekmek döneri afiyetle yedim.

Son olarak da Kapalıçarşı…

Her köşesi ayrı güzel olan bu beş yüz yıllık çarşının sokaklarını arşınlarken maalesef kötü bir sürprizle karşılaştım. Kapalıçarşı’da kahve içmekten en çok keyif aldığım mekan Şark Kahvesi el değiştirmiş. Varaklı aynalar ve koltuklar, üniformalı garsonlarla eski halinden epey uzaklaşmış. Yeni halini hiç beğenmedim. Oysa eskiden ne kadar farklıydı. Keşke bazı klasikleşmiş yerleri koruyabilsek. 2014 yılında Şark Kahvesi için yazdığım yazıya göz atmak isterseniz buyrun linki http://yasamizi.blogspot.com/2014/01/smscak-bir-mekan-sark-kahvesi.html . Ben artık buraya pek uğrayacağımı sanmıyorum buradan geriye yıllar önce yazmış olduğum bu yazı kaldı.

Kapalıçarşı’da bir hediyelik eşya dükkanı…

Bir çarıkçı…

İşte Eminönü-Beyazıt hattında bir gün böyle geçti.

7 yorum:

  1. Anlatım ve fotoğraflar bana da İstanbul zamanımın geldiğini hatırlattı.
    Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) O zaman İstanbul'a yakın zamanda yolunuz düşerse iyi gezmeler:)

      Sil
  2. gözdem, hafız mustafa tatlıcısında sütlü tatlılar :) dönerci şahin bilmiyorum, aklımda olsun, saol :) ben de maskeliyim halen ve daha böyle gezmelere de başlamadım :) halen alışveriş ve park dışına çıkmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafız Mustafa hep aklımda ama uğrayamadım bir türlü. Bir daha gidersem uğramaya çalışacağım, teşekkür ederim tavsiyen için.

      Sil
  3. Fotoğraflar çok hoş. Istanbul cok kutlu bir şehir bir gün ben de görebilirim inşallah

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir tur olmuş :)) oturduğumuz yerden İstanbul'u gezdik sayenizde teşekkürler :)

    YanıtlaSil