21 Haziran 2022 Salı

Dokusunu Kaybetmeyen Semtler

Yüksek binalarla dolmayan, yıllardır aynı dükkanların hizmet verdiği, dokusunu kaybetmeyen semtleri çok seviyorum. Beşiktaş da bunlardan biri. Çocukluğumda babamın iş yeri Beşiktaş’taydı. Bu yüzden yaşadığımız semtin dışında en çok gördüğüm semt Beşiktaş oluyordu (hoş zaten çocukken öyle fazla bir semt gördüğüm de yoktu 😊). O gün bugündür Beşiktaş ile bağım kopmadı. Aklıma estikçe hep kendimi Beşiktaş sokaklarına attım.

Geçtiğimiz hafta da yine oradaydım. Önce deniz kenarında biraz vakit geçirdim.

Sonra yüzyıllardır ayakta duran Sinanpaşa Camii ve semtin bir bölümüne adını veren Barbaros heykelini fotoğrafladıktan sonra ara sokaklara doğru ilerledim.

Beşiktaş çarşı…

Çarşıdaki balıkçılar artık bir elin parmaklarını geçmiyor. Oysa bir zamanlar ne kadar kalabalıklardı. Öyle ki balık kokusundan rahatsız olduğum için çocukluğumda buradan geçerken burnumu tıkardım.

Eeee semti sevmek demek takımını da sevmek demek 😊 O zaman kartal aşkına…

7-8 Hasan Paşa Fırını…Yüzyılı aşkın süredir Beşiktaş’ta hizmet veren bir fırın. Buraya uğrayıp bir kese kağıdına sevdiğiniz kurabiyelerden doldurun derim 😊

Veee Soydan turşuları…İstanbul’un açık ara en iyi turşucusu.

Buraya her uğradığımda hangi turşudan alacağımı şaşırıyorum.

Eveeet böyle işte….Gezip yeni yerler keşfettiğimiz ama eski yerleri de ihmal etmediğimiz günlerimiz çok olsun :)

15 yorum:

  1. eveet çarşı benim de en sevdiğim dört beş yerden biri, diğerleri de galata, balat, moda, sirkeci :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştığın tüm semtler başta Galata olmak üzere hepsi birbirinden güzel Deep.

      Sil
  2. Çok severim Beşiktaş'ı. Semt olarak da, futbol kulübü olarak da :)
    Bir de kahvaltıcı vardı. Vefat etti sahibi geçen yıllarda. Hala işletiliyorsa gitmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Pando ya da Bulgarın Yeri olarak bilinen kahvaltıcıdan basediyorsun Tülin abla, oraya hiç gitmek nasip olmadı. Ancak sanırım hala açık.

      Sil
  3. Benim yorum neden yayınlanmıyor ki :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yorumlarım spamda kaldı sanırım :)

      Sil
  4. Turşu çok seviyorum ama yaşadığım şehirde kapsamlı dükkanlar yerine genellikle yan ürün gibi bulunuyor isterdim böyle gezip bakayım, alayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da da aslında az sayıda kaldı. Bir elin parmaklarını geçmez.

      Sil
  5. Baya güzel gözüküyor inşallah bir gün yolumuz düşer de uğrama şansımız olur.
    Teşekkürler ✏️🙂

    YanıtlaSil
  6. Beşiktaş'ın sahilini biliyorum ama sokaklarını çok bildiğimi söyleyemeyeceğim. Bir keresinde çarşıda Kartal heykeline rastlamıştım. Yazının sonlarına fotoğrafını görmek mutlu etti beni. Turşucuları görseydim affetmezdim :) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. arada spam ı da kontrol etsene, bazen yorumlarımız spama düşüyor bu günlerde :)

    YanıtlaSil