6 Ocak 2023 Cuma

Çok Takdir, Az Şikayet

Aslında bu yazımda yeni yıl öncesi İstanbul’da gerçekleştirdiğim bir geziyi anlatmak istiyordum ama bu hafta yaşadığım bir durum beni bu yazıyı yazmaya sevk etti.

Hizmet verdiğim markalardan biri hafta içi bana bir yeni yıl hediyesi getirdi. Hediyeyi aldıktan sonra teşekkür etmek için marka yöneticisini aradım. Teşekkür ettiğim esnada karşı taraftan birbirinden güzel sözler duydum. Bir sene boyunca bu marka için çok emek vermiştim, telefonun ucundaki ses emeklerimin farkında olduğundan bahsediyor ve çok teşekkür ediyordu. Telefonda iken tüm senenin yorgunluğu gitmiş gibi hissettim. Şu bir gerçek ki takdir görmek insanı mutlu eden şeylerden biri.

Ben gerek özel hayatımda gerekse iş hayatımda eğer biri benim için bir şey yapıyorsa karşı tarafı onare etmeye özen gösteririm. Çünkü bazen insan gösterdiği çabanın ve emeklerinin karşı tarafta fark edilip edilmediğini merak eder. Bu iş hayatında da böyledir, aile hayatında da, kadın erkek ilişkilerinde de . Bu yüzdendir ki ben çok şikayet eden, eleştiren bir kadın olmaktansa karşı tarafı onare eden bir kadın olmayı hep tercih etmişimdir. Tabii ki doğru bulmadığım durumlarda fikrimi söylerim ama sürekli her şeyi eleştiren bir halden kaçınırım. İyi şeyleri biraz daha parlatıp, eleştiriyi azaltmanın insanın hem kendisine hem de karşı tarafa iyi geldiğine inanırım.

O zaman daha çok takdir, daha az şikayet diyelim mi? 😊

4 yorum:

  1. ahahha süper tespit. hatta şunu öğendiğim zaman ''sürekli ağlanan aslında karşı tarafa zulmeden biridir'' aydınlanmıştım. sürekli şikayetlenmek ve insanları darlamak hiç doğru hiç hoş değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Handan. Ancak şöyle bir durum da fark ediyorum ki bazen karşı taraf buna fazlasıyla müsade ediyor. Burada karşı taraf da bir yerde dur diyebilmeli belki.

      Sil
  2. eveet diyelim haklısın, türkler eleştirmeye yatkındır, övmeye değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bilemedim Deep, bu çok Türklerle değil de kişinin kendisiyle ilişkili bir durum gibi geliyor bana.

      Sil