13 Ağustos 2023 Pazar

Augsburg

Sabahın erken saatlerinde uyanıyor ve hızlıca üzerimizi giyinip yola çıkıyoruz. En sevdiğim yerde tren istasyonunda olmanın heyecanını yaşıyorum. İstikametimiz Almanya’nın sevimli şehri Augsburg.

Şehre varmamızın ardından kendimizi belediye meydanına çıkan alışveriş caddesinde buluyoruz. Süslü püslü vitrinleri ile sağlı sollu sıralanmış dükkanlara göz gezdiriyoruz. Şehir, Münih’e göre sakin olmakla beraber asla ıssız bir şehir olduğu söylenemez. Daha ayak basmamızın üzerinden çok kısa bir süre geçmesine rağmen burayı seviyorum:)

Belediye meydanı…

Güzel evlerin ve kafelerin sıralandığı caddelerinden biri…

Öğle yemeğimizi Ratskeller isimli restoranda yiyiyoruz. Gelmeden evvel araştırdığım bu restoran bir binanın bodrum katında tonozlarla çevrili eski bir mahzende hizmet veriyor. Girer girmez ortama vuruluyorum.

Yemek de çok lezzetli…

Sadece merakla beklediğim ünlü alman tatlısı apple strudel beklentimin altında kalıyor.

Yemek sonrası ise Fuggerei bölgesine gidiyoruz. Fuggerei, dünyadaki ilk toplu konut projesiymiş. Yani geçmişin Tokisi diyebiliriz:)

Sarı konutların her sokağına girip çıkıyoruz.

Konutların zilleri hep birbirinden farklı. Bunun nedeni vakti zamanında evin erkekleri gece yarılarına kadar çalışırlarmış ve eve geldiklerinde evlerini zil şekillerinden ayırt ederlermiş.

Bazı konutlar ziyarete açık. Bu konutlarda geçmişten günümüze ilgili evde yaşamış olan aileler tanıtılıyor.

Fuggerei ziyareti sonrası tekrar merkeze dönüp kahve molası veriyoruz. Tam da bu esnada şakır şakır yağmur başlıyor. Sıcacık kahvemizi yudumlayıp, yağmuru seyrederek Augsburg ile vedalaşıyoruz.