18 Ağustos 2023 Cuma

Nockerl, Büyük Meydanlar ve Güzel Manzaralar

Hem biraz dinlenmek hem de Avusturya’nın lezzetli kahvelerini deneyimlebilmek için Mozart Cafe’de mola veriyoruz. Şehrin en meşhur kahvesi wiener melange ı hızlıca sipariş edip tatlı seçmek için menüye bakmaya devam ediyorum. Gözlerim, gelmeden evvel araştırdığım meşhur Salzburg nockerl tatlısını arıyor. Menüde bir türlü bulamayınca garsondan yardım istiyorum. Garson menünün ilk sayfasını işaret ediyor, kendi kendime hayret tatlılar arasına konmamış diyorum. Çok meşhur ya o yüzden en başa koymuşlar diye düşünüyorum.

Önce kahvem geliyor. Bir yudum alıyor ama tatlı ile devam etmek için bekliyorum.

Veee tatlı geliyor. Heyecanla tatlıdan bir çatal alıyorum. O esnada burnuma ağır bir koku geliyor ama ne olduğunu anlayamıyorum. Damağım tatlı ile buluştuğu anda ise ne olduğunu keşfediyorum. Bu bir tatlı değil bolca yumurtadan yapılmış bir yiyecek. Yumurta çok seven biri olmama rağmen keskin koku beni rahatsız ediyor ve asla tatlı bir tat alamıyorum. Kahvaltıda belki yenir ama mis gib sahanda yumurta varken bunu neden yiyelim o da ayrı konu. O esnada nockerl ın neden tatlı menüsü içinde olmadığını anlıyorum. Mutlaka gittiğiniz zaman denemelisiniz diye yazan blog yazarlarına da teessüflerimi sunuyorum:)

Kahve keyfinden (!) sonra Mozart meydanına geçiyoruz.

Hemen ardından da başka bir meydanda buluyoruz kendimizi. Peşpeşe üç tane meydan dolaşıyoruz. Meydanlardan birine dev bir satranç kurulmuş durumda.

Sırada manzara seyretmek var. Burada iki seçeneğmiz bulunuyor. Ya füniküler ile kaleye çıkacağız ve oradan Salzburg’u seyredeceğiz ya da Mönchsberg tepesine gideceğiz. Mönchsberg tepesinde karar kılıyoruz böylece kaleyi de içeren bir manzara seyredip fotoğraf çekebiliriz diye düşünüyoruz.

Tepeye asansörle çıkılıyor. İndiğimiz anda harika bir Salzburg mazarası ile karşılaşıyoruz. Kaleyi değil de burayı tercih ettiğimiz için kendimizi tebrik edip seyir terasını gezmeye başlıyoruz.

Bu da kaleyi gören bir fotoğraf…

Sonrasında tekrar aşağıya iniyoruz ve karnımız acıktığı için Avusturya’nın meşhur şinitzelini deniyoruz.

Şinitzel sonrası ünlü gofretçi mannerin mağazasında alıyoruz soluğu. Ben biraz burada kendimi kaybetmiş olabilirim :)

Son olarak da tekrar nehir kenarına iniyoruz. Alp dağları, ortasından akan nehir, yemyeşil bir doğa tam bir göz şöleni yaşatıyor.

3 yorum:

  1. ooooo ordan trenle geçtiniz o zaman demek ki salzburga :) kahve pasta şinitzel en güzeli bu yazıdaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel yerler, iyi gezmeler :)

    YanıtlaSil