27 Ağustos 2019 Salı

Kuğu Gölü, Nazım ve Rusya’ya Veda

Bugün Rusya’daki son günümüz. Erken saatlerde kalkıp Moskova nehri kenarına iniyoruz ve 1 saat süren bir tekne turu yapıyoruz.
İkinci durağımız ise Kuğu Gölü oluyor. Çaykovski’nin ünlü balesi Kuğu Gölü’ne ismini veren bu gölü görmek bizi mutlu ediyor. Yemyeşil bir korunun içinde yer alan göl, tam bir huzur yuvası.
Ardından Nazım Hikmet’in mezarını ziyaret etmek için Novodeviçi mezarlığındayız. Mezarının başında başka türklere de rastlıyoruz. Sonradan öğreniyoruz ki burası mezarlığın en çok ziyaretçi alan mezarıymış.
Veee tekrar şehir merkezine geçiyoruz. Moskova tarihi bir şehir. Dolayısıyla adım başı tarihi bir yapıya rastlamak mümkün. Örneğin; sadece su almak için girdiğiniz bir market, duvarları ve tavanı ile sizi şaşırtabilir 😊
Moskova’da en sevdiğim caddelerden biri de trafiğe kapalı bir cadde olan Arbat caddesi oluyor. Burada uzun uzun yürüyüp cafelerde konaklıyoruz ve butiklerden alışveriş yapıyoruz.
Alışveriş deyince tabi ki matruşkalar ilk göze çarpan objeler oluyor.
Son olarak da metro istasyonlarını geziyoruz. Moskova’da bir çok metro istasyonu, sanat eserleri barındırıyor ve görsel şölen yaşatıyor. Maalesef hepsini gezemeyeceğimiz için önemli bir kaç noktayı ziyaret ediyoruz.
Böylece dolu dolu geçen, binlerce adım attığımız, yeni lezzetler deneyip, yeni yerler gördüğümüz bir seyahat daha sona eriyor.

Rusya’ya Yolu Düşeceklere Notlar:

1) Para birimi ruble. Bir çok noktada Euro geçiyor ama kur farkından ötürü zarar edebilirsiniz. O yüzden gitmeden evvel ruble almak da fayda var. (Kapalıçarşı’daki dövizcilerde ruble satılıyor)
2) Rusların büyük çoğunluğu maalesef İngilizce konuşamıyor ve yardım etmeyi de pek sevmiyor. Dolayısıyla seyahat öncesi tüm araştırmalarınızı yapıp, yol haritalarını..vs indirip giderseniz daha iyi olur.
3)Biz Novgorod,Tver gibi şehirlere de gittik. Ancak bu şehirlerde çok da kaydadeğer bir şey yok. Gezinin yalnızca Saint Petersburg ve Moskova’yı kapsaması daha doyurucu olur.
4) Saint Petersburg da, Moskova da çok güzel şehirler. Ancak hem şehir yapıları hem de kültür yapıları birbirinden çok farklı. O yüzden ikisinden de ayrı tat alınıyor.
5) Ulaşım aracı olarak taksi kullanacaksanız mutlaka binmeden ücreti sorun ve pazarlık yapın. Belli bir noktaya gitmek için bir taksici 2000 ruble (Yaklaşık 200 tl) istemişken biz başka bir taksi ile 250 rubleye yani 25 tl’ye gittik 😊
6) Alfabenin kiril alfabesi olması sizi korkutmasın. Belli bir süre sonra restoran, cafe gibi kelimleri ayırt edebiliyorsunuz. Ayrıca Moskova metrosunda latince isimler de yer alıyor. Metro ulaşımı oldukça kolay.
7)Biz Temmuz ayında gittik. Ortalama sıcaklık 19-20 derece civarındaydı. Ancak gün içinde yağmur geçişleri mutlaka oluyor. Çantada şemsiye ya da daha pratiği naylon yağmurluk bulundurmakta fayda var.

1. İngilizce olayına ben de çok şaşırmıştım. Çok epitimli bir topluluk olarak bilinmesine rağmen, gençlerin dahi billmemesi ya da yardımsever tavırlar sergilememesi en şaşırdığım şeylerden biridir.

1. Di mi?Sanırım eğitim sistemlerinde yabancı dile fazla önem verilmiyor ve bireysel olarak da öğrenme isteği duymuyorlar.

2. Selam ne iyi yapmışsınız. Metroya bayıldım. Fotoğraflar çok güzel.

3. ah ne güzel o eski binanın içi öyle, şu market yani. yaa böyle eski binalarda yaşamaları ne güzel bu avrupalıların. rusya avrupa sayılıyo dı maa :)

1. Evet Deep, coğrafi olarak Avrupalı olmasalar da fahri olarak Avrupalılar :) Marketin bulunduğu bina hakkaten çok güzeldi.

4. Nazım Hikmet in mezarının Türkiye de olduğunu sanıyordum, çok utandım :(
    Çok güzel bir gezi olmuş. Verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı olmuş, teşekkürler :)