29 Ağustos 2019 Perşembe

Yeni Yazarlar, Yeni Hikayeler


Bu sene bildiğim, okuduğum yazarların dışına çıkıp yeni yazarlar keşfetmeye çalışıyorum. Bu doğrultuda geçtiğimiz ay Ayla Kutlu’nun “Bir Göçmen Kuştu O” isimli eserini okudum. Hikaye, Kafkaslar’dan göç ile başlıyor sonrasında Urfa’ya akabinde de İstanbul’a uzanıyor. Yazarın cümlelerini, anlatışını sevdim. Yalnızca sürekli isyan halindeki, umutsuz tavrı hoşuma gitmedi. Kitabın devamı da varmış.İlk fırsatta edinmeye çalışacağım.
Diğer okuduğum kitap ise Dostoyevski’nin Beyaz Geceler isimli klasiği oldu. Rusya seyahati öncesi oralara dair bir hikaye okumak istediğim için bu kitabı seçtim. Yalnız ve hayalperest bir adamın Saint Petersburg sokaklarında bir kadına rastlaması ve ona karşı platonik ilgi duymasını anlatan bir kitap. Söz konusu Dostoyevski olunca fazla yorum yapmaya gerek yok sanırım.
Ve son olarak Nermin Yıldırım’ın Dokunmadan isimli kitabını okudum. Bu kitap için 2019 yılı başından beri okuduğum en iyi kitap diyebilirim. Çok zekice yazılmış, bir solukta okunan bir hikaye. Kitabın baş kahramanları Adalet ve bir pelüş ayı 😊Kitap,adalet isimli kadının çocukluğunda yaptığı bir hatayı telafi edebilmek adına yollara düşmesini konu ediyor. Çok severek ve merakla okudum. Fırsatı olanlara mutlaka tavsiye ederim.

8 yorum:

  1. İlk yazarı duymamıştım ama diğer ikisi okuma listemde:)

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde Dostoyevski'den Karamazov Kardeşler'i bitirdim. Çok beğendim. Beyaz Geceler'i okumadım. Ama listemde yakın zamanda bende okurum :) . Takibe alım sizi.

    YanıtlaSil
  3. çok yeni yazarlar keşfetmişsiin kikiki :). ayla kutlu iyi yazarlarımızdaaan yaa oku tabii, beyaz geceler nefis nefis, nette radyo tiyatrosu da var dinle o da nefis vallası :) yıldırımın bütün kitaplarısını okuycem ben daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki yazarlar yeni değil Deep. Benim için yeni keşif. Yeni şehirler keşfetmek, yeni insanlar tanımak gibi...

      Sil
    2. eveet şakacıktan takıldım sana zateen kikiriki :)

      Sil
  4. Tavsiyeler için teşekkür ederim, henüz hiç birini okumamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Dokunmadan isimli kitabı tavsiye ederim :)

      Sil