2 Ağustos 2019 Cuma

Veliky Novgorod ve Ahşap Açık Hava Müzesi


Seyahate çıkmadan evvel gideceğim yer hakkında uzun uzun çalışma yapar, nereler görülmeli, nerelere gidilmeli, ne yenilip içilmeli, neler alınmalı gibi detayları tek tek saptarım. Veliky Novgorod için de aynı şeyi yapmaya çalıştım ama maalesef başarılı olamadım. Interneti talan etmeme rağmen tek bir yazıya rastlamadım. En sonunda Veliky Novgorod’a giden ilk turistlerin bizler olacağımıza karar verip araştırmayı bıraktım 😊

Veliky Novgorod benim için tam bir sürpriz şehir oldu ve ben çok sevdim. Şehir, Rus çarlığının başladığı yermiş. Bu yüzden Tver’e göre daha fazla tarihsel öge içeriyor.

Kubbeli kilisesi…Kilisenin bulunduğu noktada eski sarayın izleri ve çeşitli anıtlar da yer almaktaydı.Ancak fotoğraflarını çekmemişim.
Şehrin ortasından geçen nehir, şehre harika bir doğal güzellik katmış durumda…
Gemi restoranlar Rusya’nın genelinde oldukça popülerdi. Aşağıda gözüken gemi de restoran olarak hizmet veriyor.
Tabi ki matruşkalar Rusya için olmazsa olmaz.
Novgorod’da biraz gezdikten sonra şehrin çok yakınlarında yer alan Yuriev Manastırına gittik. Manastır, Volhov nehri kenarında yer alıyor ve Rusya’nın en eski manastırı olarak biliniyor.
Manastır sonrası ise Rusya’nın geçmiş yıllardaki yaşamını yansıtan ahşap açık hava müzesine doğru yol aldık. Burada alt sınıf, orta sınıf ve üst sınıf ailelerin yaşamlarını yansıtan evler vardı.
Bir kaç sene önce Estonya’da buna benzer bir müze daha gezmiştim. O çok daha görkemliydi. O yüzden buradan fazla etkilendiğimi söyleyemeyeceğim.
Böylece günü sonlandırmış olduk. Ertesi gün ise seyahatim boyunca favori noktam olan yere Saint Petersburg’a doğru yola çıktık.

9 yorum:

  1. Bu tip açık hava müzelerine bayılıyorum. Dediğin gibi Tallinn'deki şahanedir :) Bükreş'tekini gördün mü? O da çok iyi.
    Bazen internette turistik bilgi bulamayıp ya da aramayıp gitmek de keyifli oluyor. Keşfetmek durumu da iyi. Ve gerçekten Veliky Novgorod güzel bir şehirmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle sürpriz keşifleri ilk defa deneyimledim ama keyifliydi gerçekten.

      Sil
  2. Tac mahal esintisi de gördüm sanki
    sizi izlemeye aldım iyi seyahatler

    YanıtlaSil
  3. Yine güzel bir gezi olmuş,devamını bekliyorum merakla :)

    YanıtlaSil
  4. heey demek ki ilksiniz yani oh ne güzeeeel. güzel yermiş belli. deniz olması da iyi. yemekler nasıldı acabaa hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik rus mutfağı yemekleri bulmak mümkündü. Mantılar, çorba çeşitleri..vs. Ancak tabi ki türk mutfağı gibi geniş bir yelpaze yok.

      Sil
  5. İçinden su akan şehirler başka oluyor azizim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya tam da tatil esnasında bunu konuştuk Tülin abla:)

      Sil