10 Temmuz 2013 Çarşamba

Patlıcanlı Börek

Hayırlı ramazanlar... Ramazan ayı dün itibari ile başladı ve ailece ilk iftarımızı yaptık. Her hangi bir sağlık sorunu yaşamazsam inşallah bu sene de oruç tutmak istiyorum.

Bugün, hafta sonu yaptığım, hem sahurda hem de iftarda yediğimiz bir börek tarifini paylaşmak istiyorum. Patlıcanlı börek...Bu böreğin tarifini 2-3 sene evvel http://www.burcinindenemeleri.com/ adresinde görmüş ve denemiştim. O günden beri de benim favori böreğim oldu. Her yaz mutlaka bu böreği yapıyorum. Tarife aşağıda ulaşabilirsiniz.
Malzemeler:
1)      5 adet yufka

2)      ½ su bardağı sıvıyağ

3)      ½ su bardağı süt

4)      1 tane yumurta
İç Harcı :
1)      3 büyük boy patlıcan

2)      3 tane sivri biber (ben hafif acılı biber kullanıyorum daha lezzetli oluyor)

3)      1 orta boy soğan

4)       2 tane domates

5)      1 çay bardağı sıvı yağ

6)      Tuz
Üstüne Sürmek İçin:
1)      2 tane yumurta

2)      Çörek otu
Yapılışı:
1)      Önce iç harcını hazırlıyoruz. Bunun için patlıcanları alacalı olarak soyup, minik küpler halinde doğradıktan sonra tuzlu suda bekletiyoruz. (Tuzlu su kararmaması için)

2)      Bu esnada biberleri, domatesleri ve soğanları yine minik küpler şeklinde doğruyoruz.

3)      1 çay bardağı sıvıyağda sırasıyla soğan, biber ve domatesleri kavuruyoruz.

4)      Ardından patıcanları tencereye ilave ediyoruz. (patlıcanları tencereye ilave etmeden evvel suyunu iyice sıkalım ki acılık vermesin)

5)      Bir miktar daha kavurduktan sonra yarım bardak kadar sıcak su ilave edip malzemeler suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

6)      Malzemeler pişerken yufka aralarına sürülecek yağ süt ve yumurta karışımını hazırlıyoruz.

7)      Yufkalardan birini serip üzerine yaptığımız karışımı iyice sürüyoruz. (Ben ilk yufkada biraz fazla kaçırdım, her tarafını ıslatmanız yeterli, yoksa yağlı olabilir)

8)      Yufkanın önce alt ve üst kenarını katlayıp ortada buluşturuyor ve o katlar üzerine de yağ-süt-yumurta karışımı sürüyoruz.
9)      Ardından katlanmamış kenarları da katlıyoruz ve böylece bir kare elde ediyoruz.
10)  Kareyi 4 eşit parçaya ayırıyoruz. (Benim ki biraz dikdörtgene benzedi :) )

11)  Her bir parçaya iç karçtan koyup 4 taraftan bohça gibi katlıyoruz. (yufkaların ucu yapışmazsa, yapıştırmak için yumurta sarısı kullanabilirsiniz, ben öyle yaptım)
12)  Üstüne yumurta sarısı sürüp, çörek otu serperek 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun...

19 yorum:

  1. Size de hayırlı ramazanlar, elinize emeğinise sağlık..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. bayıldım bayıldım, olsa da yesek

    YanıtlaSil
  3. harika bir tarif ellerinize sağlık.. bu ramazan da bu börek iyi gider diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık..çorbayı da denerseniz fikrinizi almak isterim.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. İştah açıcı görünüyor doğrusu. Elinize sağlık, hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık ,hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size de hayırlı ramazanlar...

      Sil
  7. çok leziz gözüküyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok severim patlıcanlı böreği, iyi fikir verdin sağol canım sahura falan yapayım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık.. közlenmiş patlıcanlı böreğin lezzetini biliyorum ama bu şekilde daha önce denemedim.. börek yapacağım zaman aklımda olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli oluyorr bu yapmıştmm:)

    YanıtlaSil
  11. bunu mutlaka deneyeceğim,eline sağlık :) özellikle ara sıcak olarak düşündüm ben, bilmem olur mu? sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel olur hem de...Umarım beğenirsiniz, afiyet olsun :)

      Sil
  12. Patlıcanlı böreğe bayılırılım ilk fırsatta denemem lazım.ellerine sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil