24 Eylül 2013 Salı

Kelebekler Vadisi

Geçen sene Fethiye’ye gittiğimiz zaman Saklıkent-Yakapark-Tylos Antik Kenti gezisi yapmıştık ve çok keyif almıştık. Bu sene ise civarda nereye gidebiliriz diye düşünürken Kelebekler Vadisi’nde karar kıldık.

Kelebekler Vadisi, Ölüdeniz’de Babadağ eteğinde bulunan ve üzerinde 80’den fazla kelebek türü yaşayan bir vadi. Otelin önüne yaklaşan tekne ile gezimize başladık. Şunu söyleyebilirim ki gezi benim için çok iyi başlamadı. Hayatımda ilk defa deniz tutması yaşadım. Midem inanılmaz derece bulanıyor dalgalı deniz de bu bulantıyı arttırıyordu. Neyse yarım saatlik bir yolculuk sonrası Kelebekler Vadisi’ne vardık. Masmavi deniz boyunca uzanan vadi büyüleyici gözüküyordu ve mide bulantımı unutturmuştu.

Tekneden indik ve vadi içerisinde yürümeye başladık. Vadinin başlangıç kısmında çadırlar kurulmuştu. İnsanlar henüz kalkmamış, çadırlar içinde uyuyorlardı. Bu sıcakta o ufacık çadırlarda nasıl uyuduklarına anlam veremedim açıkçası. Burayı geçerek yolumuza devam ettik amacımız vadinin sonundaki şelaleye ulaşmaktı.
20 dakikalık bir yürüyüş sonrası şelaleye ulaştık. Valla şelaleye ulaşınca şelale nerede diye aramadım dersem yalan olur. Şelale eşittir musluk suyu diyebiliriz. Gittiğimiz mevsim itibari ile şelaledeki su çok azalmış dolayısıyla incecik bir şerit halinde akıyordu. Yine mevsim itibari ile kelebekler de çok az sayıdaydı. Burada bir kaç fotoğraf çektik ve geri dönüş için tekrar yürümeye başladık.
Kelebekler Vadisi için kısaca şunu söyleyebilirim. Deniz, mavinin en güzel tonuna sahip ve vadi dışardan çok hoş görünüyor. Vadi yürüyüşü zahmetsiz ancak yol üzerinde görülmeye değer çok bişi yok. Buraya ilkbahar aylarında gidilmesini tavsiye ederim. Hem şelale daha iyi durumda olur hem de çok fazla kelebek çeşidi görülebilir.

1. En çok merak ettiğim yerlerden birisi Kelebek Vadisi. Kabak Koyu'nu duymuştum mutlaka tatil yapılmalı diye. Denizin rengine ben de bayıldım ama dediğiniz gibi sadece görüntü hoş olabilir, doğru bir zamanda gidip yaşayarak anlamak lazım :)

1. Kesinlikle öyle.Tahminimce Mayıs ayı civarında çok güzel oluyordur.

2. ne kadar güzel resimler :) çok güzel bir post olmuş eline sağlık canım :)

3. çok çok merak ediyorum bende burayı güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık

1. Çok teşekkür ederim.İnşaallah siz de gidersiniz :)

4. Çok güzel. Benimde çok merak ettiğim bir yerdir. Ne güzel olmuş :)

5. Bu yaz gitmeyi düşünüyorum. Masraflarınızı açıklar mısınız?
    Konaklama-Yemek-Ulaşım falan :)
    2 kişi gidilirse 3 günde Maksimum ne kadar'a Mâl olur söylermisiniz?^^
    Şimdiden teşekkür ederim,Saygılarımla.

1. Merhabalar;
      Biz Kelebekler Vadisi'nde kalmadık.Buraya günü birlik gittik.Kelebekler Vadisi'nde daha çok çadır konaklaması mevcut.Onun da fiyatını bilmiyorum maalesef. Fethiye'de kalıp teknelerle buraya gidebilirsiniz.

6. olağan üstü mükemmel tarif edilemez bir güzellik gitmek istiyorum

7. Romantik bir ortamda kalmak isteyenlere www.villamandarin.com u tavsiye ederim

1. Tavsiye için teşekkürler...Güzel bir yere benziyor.

8. Ege'nin eşsiz güzelliklerinden bir tanesi olan Kelebekler Vadisi'ni çok güzel anlatmışsınız. Yazınız için teşekkür ederim.

1. Ben teşekkür ederim ederim ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için...