27 Eylül 2013 Cuma

Saint Nicholas Adası ve Soğuk Su

Fethiye’ye gidene kadar bu adadan hiç haberim olmamıştı. Oteldeki turizm acentesinde çalışan arkadaş ile konuşurken tur programında yer alan  Saint Nicholas Adası’nı es geçtim ve burada bişi yoktur herhalde dedim. Çalışan arkadaş ise hayır bu ada Kelebekler Vadisi’nden daha güzel, kesinlikle gitmenizi tavsiye ederim dedi. Bunun üzerine Kelebekler Vadisi’nin ardından Saint Nicholas adasına geçtik.
Saint Nicholas adası Ölüzdeniz’de yer alan bir ada. Burada zamanında denizcilerin koruyucusu Aziz Nicholas’ın yaşadığı düşünülüyor. Ayrıca ada sit alanı konumunda ve üzerinde Roma - Bizans dönemine ait kilise, ev ve sarnıç kalıntıları bulunmakta.
Tekne adaya yaklaştığında ilk göze çarpan şey turkuaz renkli deniz ve hoş manzara oldu. Deniz her ne kadar davetkar bir biçimde yüzmeye çağırsa da biz antik şehri dolaşmaya karar verdik. Çünkü zamanımız kısıtlıydı ve denize nasıl olsa başka bir koyda girebilirdik. Girişte müze kartlarımızı gösterdik ve dolaşmaya başladık.
İlk karşımıza çıkan yapı 5.yy’ a ait bir kilise kalıntısı oldu. Burayı fotoğrafladıktan sonra yukarılara doğru çıkmaya başladık.
Yukarılara çıktıkça denize girmek yerine antik şehri gezdiğimiz için doğru karar verdiğimizi farkettik. Çünkü adanın üst kısımlarına doğru çıktıkça muazzam bir manzara ile karşılaştık.
Adanın üst kısımlarına kadar kalıntılar devam ediyor.
İyice gezdikten sonra tekrar deniz kenarına indik. Deniz kenarında bizi getiren teknenin yanına bir gözlemeci sandalı yanaşmıştı. İsteyenler gözleme kuyruğuna girdi J
Sıcaktan iyice bunalmıştık ancak denize girecek vaktimiz yoktu artık. Dolayısıyla teknede yerimizi aldık ve Soğuk Su koyuna doğru yola çıktık. 15-20 dakika sonra Soğuk Su koyundaydık. Buranın özelliği kaynak suyun denize karışması ve bu kaynak su nedeniyle denizin çok soğuk olması. Hazır sıcaktan bunalmışken soğuk moğuk demedik ve kendimizi suya ettık. Su buz gibi ve pırıl pırıldı. Tatil boyunca yüzmekten en keyif aldığım anları bu koyda yaşadım.
Kaynak suyun çıktığı nokta
Böylece güzel bir günü noktaladık. Saint Nicholas adası gerçekten çok güzel bir ada. Ben Kelebekler Vadisi’nden daha çok beğendim. Buraya giderseniz antik şehri gezin, bol bol sıcaktan bunalın ve hemen ardından Soğuk Su koyunda kendinizi denize bırakın derim.