9 Eylül 2014 Salı

Karaköy'de Bir Gün

Uzun bir aradan sonra hafta sonu dışarı çıktım. Bu sefer hiç gezmediğim bir semte Kararaköy’e gittim. Karaköy gezim sabah saatlerinde Güllüoğlu’nda börek ile yapılan kahvaltı ile başladı.
Börekleri afiyetle yedikten sonra artık Karaköy’ü arşınlamaya hazırdım. Öncelikle internetten edindiğim bilgiye dayanarak Fransız Geçidi’ne gittim. Osmanlı döneminde, İstanbul’da Fransız tüccarlar yaşarmış. Bu tüccarların satacağı mallar deniz yolu ile getirilir ve bu geçitten geçirilerek Fransız ticaret bölgesine ulaştırılırmış. Dolayısıyla buranın adı Fransız Geçidi olarak bilinirmiş.
Fransız Geçidi kısa bir süre önce restore edilerek şimdi ki zarif görünümüne kavuşturulmuş.
Geçit içinde en çok dikkat çeken mekan Kağıthane mağazası. Ben bu mekanı aslında Nişantaşı’ndan biliyorum. Her şeyin kağıttan yapıldığı değişik ürünler satılıyor.
Neler mi var Kağıthane’de?
Nostaljik defterler...
Bardak altlıkları...
Amerikan servisler... Ben daha evvel Nişantaşı mağazasından bu servislerden almıştım. Firma sahibi İstanbul sokaklarını tek tek dolaşmış ve yeme – içme ile ilgili tüm sokak tabelalarının fotoğrafını çekmiş. Daha sonra da bu fotoğraflar Amerikan servisi haline getirilmiş. Bana çok hoş ve ilginç gelmişti.
Buradan ayrıldıktan sonra ufak bir soluklanma ve soğuk bir şeyler içmek için Dem Cafe’ye uğradım. Bundan sonrası da artık bir sonraki yazıya...

15 yorum:

  1. Kağıthaneyi çok severim..Birçok şey aldım ordan kendime, keşfetmene çok sevindim, ne güzel yapmışsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bişiler almıştım daha önceden.Tek eksisi var, yeni ürünler pek görümüyorum :(

      Sil
  2. Aaa... Kağıthane'yi hiç bilmiyordum, yolum düşünce muhakkak bakmam lazım:)
    Güllüoğlu'nda baklava yemediniz mi? :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedim yedim :)) Ama nedense eski tadı alamadım baklavadan :(

      Sil
  3. Ben bayılıyorum oranın baklavalarına:))

    YanıtlaSil
  4. Güllüoğlunun arkasında Köşkeroğlu var..
    Tek geçerim baklavasını!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi bilmiyordum orayı.Bir daha gidersem deneyecem, teşekkürler...

      Sil
    2. Dene ve vazgeçemee!

      Sil
  5. ne güzel bişey yapmışsın gamze avarelik yapmayalı ne çook oldu
    devamını bekliyorum merakla
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliyor yakında devamı, darısı başınıza :)

      Sil
  6. Kağıthane mağazasını hemen not aldım harika şeyler varmış eğer yolumuz düşerse oralara ,mutlaka giderim.

    YanıtlaSil
  7. Postunuzu okuyunca istanbul'u ne kadar özlediğimi farkettim. Eskiden karaköy den çok gecerdim.
    İlginizi çekerse bende bloguma beklerim. Sevgiler.

    http://burchins.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  8. Güllüoğlu süper bir seçim. O böreği başka bir yerde yemek mümkün değil. Kağıthane de ilginç bir yermiş. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil