6 Nisan 2016 Çarşamba

Baltalimanı’ndan Emirgan’a

Pazar günü İstanbul’da harika bir hava vardı. Biz de bu havayı değerlendirelim diyerek ailece sahile kahvaltıya gittik. Kahvaltı için seçtiğimiz mekan Baltalimanı’nda yer alan Oba Restoran oldu. Saat 10-10.30 civarında vardığımızda mekanın hınca hınç dolu olduğunu gördük. İyi havalarda İstanbul’da dışarda kahvaltı yapmak epey zahmetli olabiliyor. Trafikle uğraşıyorsun, mekanda yer bulmaya çalışıyorsun..vs. Onun için ben yağmurlu havalarda kendimi daha çok dışarı atıyorum. Hazır ortalık kalabalık değilken İstanbul’un tadını daha iyi çıkarıyormuş gibi hissediyorum. Neyse konumuza dönecek olursak bir çiftin cam kenarındaki masayı boşaltması ile harika bir yer bulmuş olduk ve manzarayı seyrederek kahvaltımızı gerçekleştirdik.

Kahvaltı sonrası ise babama hoşçakal diyerek (o bir türlü müze gezilerini sevemedi) annemle beraber Emirgan’a doğru yürüyüşe geçtik. Amacımız Atlı Köşk’ü gezmekti. Kısa bir yürüyüş sonrası köşke vardık. Bahçesinde yer alan ve köşkün sembolü olan atı fotoğrafladıktan sonra biletlerimizi aldık. (Müze kart plus varsa biletler indirimli )
Çok ama çok güzel bir bahçesi var.
Manzara da harika J
Yokuşun sonundaki beyaz köşk ziyarete açılmış durumda.
Köşke girdiğimiz zaman bizi önce sergiye yönlendirmek istediler.  Dünyaca ünlü bir ressamın sergisi vardı. Oraya da girdik (bi daha ki yazıda bahsedicem) ama önce köşkü gezdik. İçerde bizi ilk karşılayan aile fotoğrafları oldu.
Sonra odaları gezdik. Odalarda sergilenen her eserin hangi yüzyıla ait olduğu ve özelliği yazıyordu.

Ardından üst kata çıkarak geniş bir kuran ve hat sanatları koleksiyonunu görme şansımız oldu.

1. Manzarası harikaymış gerçekten...
    Benim de rahmetlik babam müze gezmeyi hiç sevmezdi... Annemde bayılır :)) Tabiki bende...
    Güzel bir pazar olmuş...
    Sevgiler :)

1. Ben de çok seviyorum tarih içinde yolculuk yapmayı :) Kendinize iyi bakın...

2. Müze gezmeyi çok seviyorum. Eşim de öyle. O yüzden şanslıyım:) Atlı Köşke bir kaç yıl önce gitmiştim. İstanbul'un tarihiyle ilgili bir sergi vardı. Ama odaları gezmemiştik sanırım.

1. Ben de 7-8 sene evvel gitmiş ve Rodin sergisi gezmiştim.O zaman odaları görmemiştim hafta sonu özellikle bu bölüm için gittim :)

3. Bu babalar hep aynı sanırım , benimki de gezmeyi pek sevmez ... Ne anlarsınız siz bunlardan der :)

1. :))Benim babam gezmeyi çok sever ama müze konusunda mesafeli canikom.Yoksa çok iyi bir gezi arkadaşıdır bana.

4. Gamze ne güzel bir yermiş kahvaltı yaptığınız mekan manzarası bi harika. Denizden uzak olunca ağzımın suyu aktı valla :)
    Atlı köşke zaman kalmamış demekki İstanbul gezimizde Hidiv kasrına falan gittik ama burayı görmemişim. Severim müzeleri gezmeyi.

1. Ben de çok severim müze gezmeyi.Bu arada kahvaltı yaptığımız mekan Oba Restoran, çay kahve içmeye de uğrayabilirsiniz.Tavsiye ederim.