23 Haziran 2017 Cuma

İyi Bayramlar

Bir yanım son derece yeniliklere açıkken bir yanım da hala gelenekçi. Yeni lezzetlerin, yeni mekanların, yeni seyahatlerin peşinde koşarken geçmişte sahip olduğum şeyleri de kolay kolay bırakamıyorum. Bunlardan biri de bayramlar…

Çocukluğumda  arefe günleri babamla alışverişe çıkar ve bana mutlaka bayramlık alırdık. O zamanlar avmler yoktu. Rotamız Osmanbey ya da Beşiktaş olurdu. Yeni elbisemi giymek için bayram sabahını dört gözle beklerdim. Şimdilerde tabi ki kendime bayramlık elbise almıyorum ama yine de bayram günleri özenli giyinmeye çalışıyorum.

Yine çocukluğumda babaannemlere ve anneannemlere bayram ziyaretleri yapardık. Babaannemde göbek tatlısı, anneannemde de baklava her zaman hazır olurdu. Artık ziyaret edecek kimsemiz yok, küçük bir aile olduğumuz için ziyaretçimiz de olmuyor bayramlarda ama ben yine de adet yerini bulsun diye mutlaka bir tatlı hazırlıyorum. Annem, babam ve ben afiyetle yiyoruz J

Kısacası elimden geldiğince bayram ruhunu yaşamaya çalışıyorum ama bu demek değil ki bayramlarda seyahat edenleri acımasızca eleştiriyorum. Bütün sene boyunca yorulan insanların 3-5 günlük tatili nefes almak için kullanması kadar doğal bir şey de yok. Sonuçta herkes kendi tercihini belirler. 
Şimdiden herkese iyi bayramlar ve iyi tatiller diliyorum...

13 yorum:

  1. iyi bayramlar... sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  2. İyi bayramlar tatlım. Bu sene biz de evdeyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar Özlemcim...Bol bol dinlenip gelecek tatil için enerji depola o zaman:)

      Sil
  3. En güzelini yapıyorsun bayram ruhunu yaşatmakla. Ben de elimden geldiğince oğluma çocukluğumun bayramları diye anılar bırakmaya çalışıyorum kendimce.

    İyi bayramlar canım ♥

    YanıtlaSil
  4. bana göre tatil demek evde bir güzel dinlenmek demek :)) Keyifli huzuru güzel bayramlar dilerim canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. ben de bu yıl bayramlık aldım. en çok da ayakabılarımı sevdim. bayramların o ayrı ulvii havası hep hoşuma gitmiştir. özlelikle birinci gün insanların gözlerindeki o mutluluk <3. sonuç olarak

    iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
  6. Sıcacık olsun için her bayram güzelim... beraber de tatlıları yiyeceğimiz bayramlar gelsin ömrümüze 😊

    YanıtlaSil
  7. iyi bayramlaar :) göbek tatlısı tarif ve foto yazsana bi ara amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bilsem tarifini :( Babaannem 7 sene evvel vefat etti ve sağlığında tarifini sormak hiç aklıma gelmemişti. Internette bir takım tarifler var ama babaanneminin ki başka bir şeydi :(

      Sil