11 Ağustos 2022 Perşembe

Büyükada’da Bir Gün (Devamı)

Farkındayım, gezimizin devamını bir türlü yazamadım. Tatil dönüşü yoğunluğu diyelim ve kaldığımız yerden devam edelim o zaman 😊

Elektrikli otobüsle adanın üst kısımlarına doğru tırmanırken öncelikle Dilburnu Tabiat Parkı’na uğradık. Defalarca kez Büyükada’ya gitmeme rağmen bu parka hiç uğramamıştım. Şimdi ise iyi ki gördük dediğim yerlerden biri oldu. Parka 12 TL ücret karşılığı girilebiliyor ve doğanın tadı sınırsız çıkarılabiliyor.

Parkın girişine instagram için bol malzeme çıkacak fotoğraf köşeleri yapmışlar. Salıncaklar, aynalı koltuklar, kalpler, telefon kulübeleri bunlardan bazıları…

Parkın içinde yürüyüş çok keyifli…

İlerlere doğru gittikçe nefis bir manzara ile karşılaşıyorsunuz. Denize bakan kısımlara banklar ve masalar yerleştirmişler. Burası tam termosa kahve atıp, sandviçi hazırlayıp manzara karşısında keyif çatılabilecek bir yer.

Tabiat parkından sonra yukarıya doğru yürümeye devam ettik. Önce Aşıklar Tepesi’nden

sonra da bu şirin saksının yanından geçerek Lunapark Meydanı’na ulaştık.

Bundan sonrası ise zorlu yokuş. Adanın en üst noktası olan Aya Yorgi’ye çıkalım mı diye küçük bir tereddüt yaşadıktan sonra çıkmaya karar verdik. Yokuşta tek bir fotoğraf çekmemişim. Muhtemelen o sırada ufka bakıp bu yokuş acaba ne zaman bitecek diye düşünüyordum 😊

Veee yokuşun sonu…

Tabii ki şahane manzara…

Dönüş yolunda ise Lunapark Meyda’nında mola vererek öğle yemeğimizi yedik.

Sonra yine yürüyüş ama bu sefer aşağıya doğru… Son durak noktamız ise Reşat Nuri Güntek'in evi oldu. Ben müze olarak gezmeye açık bir mekan sanıyordum ama öyle değilmiş. Bu yüzden sadece dışardan fotoğraflamakla yetindik.

Böylece ada gezimiz de bitmiş oldu.