5 Eylül 2024 Perşembe

Mardin

Sabahın erken saatlerinde uyanıp yola çıkıyoruz.

Mezopotamya Ovası boyunca yol alırken ilk durağımız Deyrulzafaran Manastırı oluyor. 5.yy’dan kalma Süryani manastırı oldukça büyük bir yapıya sahip.

İçinde farklı kiliseler ve patrik mezarları yer alıyor.

İkinci durağımız ise Kasımiye Medresesi oluyor. Artuklular’dan kalma medreseyi ziyaret ediyor ve hikayesini dinliyoruz.

Akabinde artık eski Mardin sokaklarındayız. Sokaklar, evler o kadar güzel ki sanki gerçek bir mahallede değil de bir film platosunda dolaşıyor gibi hissediyorum.

Eski Mardin kısmı Mardin’in meşhur alışveriş caddesine açılıyor. Böylece kahveler, badem şekerleri ve sabunlar arasında kayboluyoruz.

Bıttım sabunu Mardin’in ünlü bir sabun çeşidiymiş.

Hayalet şeker dedikleri mavi badem şekerleri :)

Alışveriş yaparken karnımızın oldukça acıktığını fark ediyoruz. Gitmeden evvel araştırmalarım sonucu not aldığım yöresel bir restorana gidiyoruz. Saat 13:00 ama restoran görevlileri öğle yemeği servisinin başlamadığını hala kahvaltı servisinin devam ettiğini söylüyor. Mardin’e özgü bir yemek olan sembüsek deneyemeyeceğim için biraz üzülüyorum. Ancak elden bir şey gelmeyeceği için ikinci seçeneğimiz olan Kebapçı Rıdo’ya gidiyoruz ve kebaplarımızı söylüyoruz. Bu esnada sipariş alan arkadaşa "sizin buralarda meşhur olan sembüsek deneyecektik ama ilgili restoran kapalı olduğu için deneyemedik" diyoruz. Bir süre sonra kebaplar servis ediliyor ve görüyorum ki kebapların yanında sembüsek de var 😊 Dışarıdan sizin için getirttik diyorlar :)

Karnımız iyice doyduktan sonra bu sefer Zinciriye Medresesi’ne gidiyoruz. Bir gün yolunuz Mardin’e düşerse buraya mutlaka uğrayın derim. En güzel Mezapotamya manzarası buradan gözlemleniyor.