15 Ekim 2012 Pazartesi

Muhteşem Bir Gösteri

Cirque du Soleil! Kanada asıllı bir sirk gösteri topluluğu.Bu sene ikinci kez Türkiye'ye geldi ve en popüler gösterisi Alegria'yı sahneledi.Geçen sene gösterilerini çok seyretmek istememe rağmen kısmet olmamıştı.Bu kez tedbirli davrandım ve bileti satışa çıktığı gün temin ettim.Biletler çok pahalıydı bu yüzden alırken tereddüt etmedim değil.Ancak bu muhteşem gösteriyi seyrettikten sonra gösterinin verilen parayı hakkettiğini düşünüyorum.Alegria'yı dün Bayrampaşa Ora'da seyrettim.Tek kelime ile büyüleyiciydi.Gösteriyi büyüleyici yapan şey ise sadece yapılan hareketler, atlamalar,  zıplamalar değildi.Bi kere kostümler özenle seçilmişti.Ayrıca kullanılan müzik ve şarkılar oldukça etkileyiciydi.(Şu an satışta o şarkıları içeren bir cd var mı diye araştırmadayım)Tüm bunlar akrobatik hareketlerle birleşince ortaya görsel bir şölen çıktı.Cirque du Soleil bizim alışageldiğimiz sirklere pek benzemiyor.İçinde atlar, filler gibi hayvanlar bulunmuyor.Sirkin kurucusu sıkı bir hayvan hakları koruyucusu ve bu yüzden gösterilerde kesinlikle hayvan kullanılmıyor.Gösteri; müzik, dans ve akrobatik hareketlerin harmanlanmasından oluşuyor.
Cirque du Soleil bu seneki Türkiye ayağını tamamladı ve başka ülkelere doğru yola çıktı.Eğer seneye de Türkiye'ye gelirse kaçırmamanızı tavsiye ediyorum
Not: Gösteri esnasında her türlü flaşlı - flaşsız fotoğraf çekmek yasaktı.Bu yüzden fotoğraf çekemedim ve internette yer alan fotoğrafları kullanıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder