11 Haziran 2014 Çarşamba

Avrupa'nın En Uç Noktasını Gördüm ve Sertifika Aldım :)

Sintra’dan ayrılmamızın ardından Cascais’e doğru yola çıktık. Cascais, Atlas Okyanusu kıyısında bir sahil kasabası.
Kasabaya vardığımızda Sintra’daki puslu hava yerini güneşli bir havaya bırakmıştı. Öğle saatleri olduğu için önce karnımızı doyuralım diyerek merkezdeki bir restorana uğrayıp fish and chips siparişimizi verdik.  Aslında Portekiz’e özgü yemekler yemek vardı ama maalesef ülkenin kendine özgü geniş bir mutfağı yok.
Yemek sonrası ise kasabayı gezmeye başladık.
Sokaklarda bir çok hediyelik eşya dükkanı bulmak mümkün. En çok satılan hediyelik eşyalar ise Portekiz’in simgesi horozlar ve mantardan yapılmış çanta, cüzdan..gibi aksesuarlar.

Cascais’de iyice dolaştıktan sonra Avrupa’nın Atlas Okyanusu kıyısındaki en batı ucuna Caba de Roca’ya hareket ettik. Caba de Roca’ya yaklaştıkça hava şartları ve bitki örtüsü de değişmeye başladı. İnanılmaz bir rüzgar çıktı ve ağaçların yerini çeşitli otlar almaya başladı. Veeee sonunda vardık.
Hırçın dalgaların kıyıları dövdüğü Caba de Roca harika bir manzaraya sahipti.
Bir de buraya kadar gelenlere Avrupa’nın en batı ucunu gördüğüne dair sertifika veriyorlardı. Eksik kalmadım tabi hemen sertifikamı aldım :)
Eveeeet, işte 8 gün süren bir gezi böylece bitti. Bize de anılarımızı bavullarımıza yükleyerek dönmek düştü...

1. sertifika işini sevdim :) Güzeldir gezmek, bu aralar yapaöadığım şey :(

1. Sertifika olayı güzeldi:)Aynısını Ümit Burnu'nda da yapıyorlarmış.En kısa zamanda sizin de güzel bir seyahat yapmanızı dilerim:)

2. Çok güzel olmuş bence. Ben de görmüş kadar oldum vallahi oraları :)
    Sevgiler canım :)

1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için Özlem Hanım.Sevgiler..:)

3. burası nasıl güzel bir blog! Teşekkür ederim kendi adıma, çok merak ettiğim, özellikle caba de roca için...

4. Harika yerler. Balığı merak ettim tabii. Herhalde büyük bir okyanus balığı gibi. Adamlar bu sertifikayı verirken para alıyorlar tabii değil mi? Akıllıca bir davranış, bizim de böyle yerlerimiz var ama nerede bunu düşünecek insan.

5. Evet para alıyorlar İlhan Bey :) Tabi ki değerlendirilecek her şey değerlendiriliyor...