9 Ekim 2014 Perşembe

Kokoreç Yediğimiz O gün ve Sabah Uykum

Kokoreçte domates, biber...vs olmazmış. İnce ince kıyılıp sadece baharatlarla tatlandırılarak servis yapılırmış. Buna da İzmir işi kokoreç denirmiş. Ben tüm bunları geçen Nisan ayında öğrendim. Bir yakınımla kokoreç yiyecektik. Hadi şurdan alalım, burdan alalım tekliflerimi geri çevirdi ve bana lezzetli kokoreç nasıl olur anlattı. Sonrasında hazır aldık ve evde yaptık. Daha doğrusu o yaptı ben yedim J Her ne kadar o yaptığı kokoreci beğenmese de ben bayılarak yedim vallaJ Artık İzmir usulü kokoreç arıyorum her yerde...

Aslında konumuz kokoreç değil. Nerden mi geldim bu konuya? Kokoreç yediğimiz gün yakınım bana Ahmet Batman’ın Sabah Uykum kitabını hediye etmişti. Kitabın giriş sayfasına da günün tarihini yazmıştı. Dün kitabı, fotoğrafını çekmek üzere elime aldığımda tarihi gördüm ve kokoreç yediğimiz o güne gittim.
Sabah uykum, Ahmet Batman’ın ikinci kitabı. İlkini de okumuştum (Soğuk Kahve). Yine kadın erkek ilişkileri üzerine yazmış Ahmet Batman. Ben kitabı severek okudum. Bir çok cümlesini de başımla tasdikledim. Ancak roman türü kitap sevenler belki bu kitapta aradıklarını bulamayabilir. Belki de severler, denemeleri lazım.
Keyifli okumalar...

12 yorum:

  1. Kokoreçi iyi yapan bir yerde yemek lazım. Özellikle kuzu kokoreç olacak ve dediğiniz gibi baharatlarla tatlandırılmış olacak. Benim evimin tam karşısında bi kokoreççi var ki tadına doyulmaz. Gece yarıları bile müdavimiyiz :)
    Bu kitabı öyle çok duydum ki bu aralar, ama tabi okumak için ne halim ne de mecalim yok :) Bakalım ne zaman dönecem özüme :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Mecaliniz olmaması için çok güzel bir mazeretiniz var :) Umarım ilerleyen günlerde okuma şansınız olur...

      Sil
  2. Bende disarida kokorec yemem. Sanirim on yargimdan dolayi yemem. Evdede biz kucukken teyzem yapardi onu yerdik. Evde yapilan yinede en iyisi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim evde kokoreç yapılabildiğinden bile haberim yoktu :) Yeni öğrendim...

      Sil
  3. ay ben çok zor yiyorum,azıcık soğuyunca damağıma yapış yapış oluyo,ilk yediğimde yatana kadar midemi hissetmiştim.
    yalnız keşan da şirin kokoreç var,orada sıcacık çeyrek götürüyorum arada bir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sanırım gece uykumu iyi almamış olmalıyım. Yayını okumadan, sadece başlık ismi ve fotoğrafı görünce kitabı ismi başlık sandım:)))
    Ben bi' yüzümü yıkayıp geleyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))O zaman Beyzacım sana kocaman bir günaydın benden :)

      Sil
  5. yok bir türlü önyargımı yok edip tadına bile bakamadım :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir post olmuş :) Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil