18 Aralık 2014 Perşembe

Yanaklarda gamzeler
Sen bir kere gül
Üsküdar senin olsun

Kayahan’ın söylediği bu şarkıyı çocukluğumda çok severdim. Çünkü şarkının klibinde Kız Kulesi gözükürdü. Kız Kulesi benim için büyülü bir mekandı. Denizin ortasındaydı, öyle hadi gidelim deyince gidilemezdi  ve ilginç bir hikayesi vardı. Yıllar sonra bir gün Kız Kulesi’nin ziyarete açıldığını öğrendim. Tabi ki hemen gittim ve gördüm. Ancak gözümde o kadar çok büyütmüşüm ki artık ne bekliyorsam gittiğimde biraz hayal kırıklığı yaşadım.

Geçen haftalarda bir Pazar günü annemle konuşuyorduk. Birden hadi metro ile Üsküdar’a gidelim dedik. Hem daha evvel hiç kullanmadığımız Marmaray’ı kullanırız hem de Kız Kulesi’nde biraz keyif çatarız diye düşündük.
Üsküdar’dan Kız kulesine ufak teknelerle geçiş imkanı sağlanıyor. Eskiden 7.5 TL olan fiyat şimdi 20 TL olmuş. 3 dakikalık bir geçiş için bu fiyat bana pahalı geldi açıkçası. Ancak yüzmekten başka buraya ulaşma imkanımız olmadığı için mecburen bindik tekneye.
Kız kulesinde giriş katta ve diğer katlarda farklı restoranlar bulunuyor. Daha önceki gelişimizde sadece giriş kattaki restoran açıktı diye hatırlıyorum. Cam kenarı bir masaya yerleştik ve siparişimizi verdik. Mekanın ambiyansı çok hoş. Özellikle akşam yemeği için tercih edilebilir. Böyle sevgili ile gidilesi bir mekan Kız Kulesi :)

Ayrıca giriş katta  kız kulesine ait hediyelik eşyalar satan bir stand bulunuyor.
Üsk katlara çıktıkça Kız Kulesi ile ilgili anlatılan efsanelerin  resmedildiğini görüyoruz. Bu efsanelere http://www.kizkulesi.com.tr/GecmistenGunumuze.asp sayfasından ulaşılabilir.
1.Hikaye : Hero & Leandros  hikayesi...
2.Hikaye : Kralın kızı ve yılan
3.Hikaye : Battal Gazi
Kulenin en üst katında ise bir seyir terası bulunuyor. Burada istenirse gözlem yapılabiliyor. Bizim gittiğimiz gün hava çok puslu olduğu için pek bişi görünmüyordu.

1. yıllardır İstanbul'dayım ama hiç gitmedim. hep uzaktan gördüm cnm. bir gün gitmek isterim sayende biraz tanımış oldum :)

2. İstanbulun simgelerinden biri olan kız kulesi veya Galata Kulesi veya ne bileyim rumelihisarini neden ziyaret edip paylaşmak ki İstanbullu bloggerlar diye düşünüyordum bir ara..şimdi sizin bu yayını görünce öyle sevindim ki...ayağınıza sağlık çok beğendim bu yayını ..

1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.İnanır mısınız Rumelihisarına hiç gitmedim.Şimdi niye bu kadar zamandır gitmedim diye düşünmeye başladım.En kısa zamanda gidilmeli, bloga da yazılmalı :)

3. Geçen sene gitmiştim ben de.
    Kule güzel lakin lokantanın işletmesini sevmemiştim ben.
    Giriş kattakinde yemiştik (fırsat sitesinden aldığımız kuponla gitmiş ve yemek ile ulaşım için 20 tl vermiştik toplamda)
    Çok daha farklı ve özel bir işletme mantığı olmalıydı bana göre...

4. İstanbul'da yaşamama rağmen hiç girmedim içine. Nedense bana itici gelir Kız Kulesi. Artık bloğunuzda okudum görmüş kadar olduk. :))

1. Hakikaten mi?Bende de hep merak uyandırmıştır.

5. Gamze Hanım, merhaba bloğunuzun eski takipçilerindenim ben de;) yorumları okudum da, şaşırmadım. Hmm evet biraz daha efsanevi Kız kulesi. Neye şaşırmadınız derseniz, illa ki öyle olur, insan kendi yaşadığı şehirde bazen kendi şehrini keşfe geç kalabiliyor o nedenle henüz gitmedim yazanlara şaşırmadım. Eskişehir'deyim güya keşfedilecek çok şey var oysa;) en iyi saklanan göz önünde olandır derler ondan mı acaba;) ? Sizin yayın ise çok iyi oldu ben de uzaktan görmekle yetinenlerdenim hiç gitmedim henüz, restoranları biliyordum ama hediyelik eşya satılan yerleri sizden duymuş ve görmüş oldum, güzel bir yayın olmuş, sevgiler.

1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.Evet gözümüzün önünde olan şeyleri bazen atlayabiliyoruz. Bu arada ben de sizi takibe aldım :)

6. Bende doğma büyüme İstanbul luyum, aynı sizin gibi benim içinde o çocuk ruhumda bile bir mahzunluk ifadesiydi Kız Kulesi, ki hikayesini bile bilmeden! Saatlerce seyredebilirdim neyse ki sekiz sene önce gidebildim. Geçiş ücretine gelince nedir bu bizdeki fahiş fiyat anormalliği, ne kadar meraklıyız vatandaşımızı zora koşmaya. İstanbul özlemim tazelendi yayınınızla :))) sevgilerle

7. Bursa da yaşıyorum, ama bir ayağımız hep İstanbul da diyebilirim. Ama henüz hiç gitmedim Kız Kulesine. Gördükçe de hep hayıflanırım kendime, ''yine vakit ayırıp bir gezmedin Kız Kulesini'' diye. :( İlk fırsatta ben de gideceğim, ama hakikaten ücreti niye bu kadar pahalı yapmışlar anlamadım. Eh bir kerelik olsun katlanıp veririz artık ne yapalım? Güzel bir yayın olmuş, ellerine sağlık :9
    Sevgiler :))

1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.Bu arada benim de Bursa'da görmek istediğim bir çok yer var :))

8. Çok gitmek istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Ne güzel anlatmışsınız. Sevgiler