8 Ekim 2015 Perşembe

Çeşme Kalesi ve Marina

Ilıca’da konakladığımız zaman zarfında Çeşme Kalesi’ni gezme şansımız da oldu. Sabah erken saatlerde Çeşme merkeze gittik ve çarşının içinden yürüyerek kaleye ulaştık. Çeşme çarşısı, cumbalı evleri ve arnavut kaldırımı yolları ile klasik bir Anadolu kasabasına benziyor.
Çarşı’da en önemli dükkanlardan biri Tarihi Rumeli Pastanesi. Buranın sakızlı dondurması ve sakız macunu meşhur. Dondurması Türkiye’de ilk 10’a girmiş bir pastaneymiş. Hakikatten dondurması güzeldi ancak benim favori dondurmacım Ilıca’daki Veli Usta oldu.
Çarşının içinden biraz yürüyünce kaleye ulaştık. İçeri girdiğimizde burçlar arasında dolaşan bir çok kişi gördük. Ancak ne yazık ki tüm dolaşanlar yabancı turistlerdi. Yani 500 yıllık tarihi bir yapı var ancak yerli turist tarafından merak edilip ziyaret edilmiyor. Bu tabi diğer şehirlerimizdeki tarihi eserler için de geçerli. Binlerce kişi her sene Antalya’ya gider ancak çoğu Aspendos,Phaselis gibi yerleri görmeden döner. Buraları ziyaret edenler genellikle yabancı turistlerdir L
İçinde küçük bir müze de yer almakta.
Kalenin en üst noktasından nefis bir Çeşme manzarası gözüküyor.
Kaleden indikten sonra yukardan gördüğümüz marinayı bir de yakından görüp fotoğraflandıralım dedik :)
Böylece Çeşme merkezdeki kısa gezimiz bitmiş oldu.

1. Çeşmenin kalesi çok güzel demişti ablam , gerçkten de öyle gözüküyor . Malesef öyle inanır mısın biz de selçuk gezimizde sırf yabancılar vardı türkler o kadar azdı ki sanırım bazıları için onlar sadece bir taş parçası ....

1. Aynen öyle Nesrin.Sahip olduğumuz tarihi eserlerin sayısı belli değil.Ama ne geziyoruz ne de reklamını yapabiliyoruz.

2. Bir türlü uğrayamadığım bir yer Çeşme.
    Yazıyı görünce gitmiş gibi oldum. Teşekkürler :)
    Güzel bir hafta sonu dilerim.

1. Çok teşekkür ederim.Ben de size iyi haftalar dilerim :)

3. Hiç gitmedim ama sayende gitmiş kadar olmuş çok güzel yerlermiş emeğine sağlık :)

4. görmek istediğim bir yer inşallah en kısa zamanda gidersem yazında bana rehber olacak sevgiler

1. Çok teşekkür ederim, seyahatinize ufacık bir katkımın olması dahi beni mutlu eder.

5. Çok teşekkür ederim.Hemen geliyorum blogunuza...

6. ayyy ben izmirliyim yaaaa oleeeey çeşmeeee :) bi de urla'ya gittiniz miiii :)

1. Yok gitmedik deep, Urla'yı çok övüyorlar, bi dahakine artık diyelim...