17 Ekim 2017 Salı

Filmekiminin Ardından

Bu sene filmekimi festivalinde 2 film seyrettiğimden bahsetmiştim. Şimdi filmlerin detayını paylaşmak istiyorum.

Birincisi bir İtalyan filmi; Fortunata, yani Türkçeye çevrilmiş haliyle Şanslı. Filmin adına tezat şanssız bir kadının hikayesini izliyoruz. Eşinden şiddet gören ve boşanmaya çalışan bir kadının ayakları üzerinde durma mücadelesi anlatılıyor. Tüm gücünü küçük kızından alan Fortunata (Jasmine Trinca)’yı filmin kimi yerlerinde kızarak kimi yerlerinde de hak vererek seyrettim. Sonuçta sıkıcı olmayan, hızlı ilerleyen bir filmdi. Ama öyle aman aman bir film diyemem. Bir de diğer İtalyan filmleri gibi bol gürültülüydü J
İzlediğim ikinci film ise Son Tatil, orijinal adıyla The Leisure Seeker oldu. Biri kanser hastası diğeri Alzheimer olan bir çift, hayatlarının son dönemecinde tatile çıkmaya karar verirler. Daha doğrusu kanser hastası olan kadın karar verir ve eşini de alarak yola koyulur. Film boyunca onların yol hikayesini izliyoruz. Ödüllü oyuncular Helen Mirren ve Donald Sutherland’in baş rolleri paylaştığı bu filmi ben çok beğendim. Yer yer komik yer yer de duygusal olan filmi izlerken zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Kesinlikle tavsiye ederim.
Her iki film için de izleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler…

8 yorum:

  1. İzlemwk isterim.Tavsiyw için teşekkürler.
    Blogunu takibe aldım.
    Banada beklerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ziyaretiniz için.İlk fırsatat blogunuza uğrayacam.

      Sil
  2. Ne iyi yapmışsın da Filmekimi'ne dahil olmuşsun. Bu aralar içimde şöyle bir his var. "İşi bir anlığına bıraksam iş batar, evden bir saniye gözümü eksik etsem ev yanar." Tuhaf di mi? Ama öyle. Murphy kuralı gibi, her şey ters gidiyor, üst üste.
    Derin derin nefes alıyorum. "Sorunsuz insan mı var?" diye sık sık tekrarlıyorum kendime. Ve bu da öyle bir dönem işte diyorum :)
    Neyse ki festivalleri takip eden birileri var İstanbulda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim bişey ters gitmeye başladığı zaman her şeyy üst üste gelir.Bu da sanırım bizim bakış açımızdan kaynaklanıyor. Sinirlenndikçe, şikayet ettikçe yeni bir tersliği çekiyoruz hayatımıza. Mutlaka geçicidir, bi tatil iyi gelir :)

      Sil
  3. İkinci film daha çok ilgimi çekti... Güzel harmanlandıysa çok güzel olmuştur bu film... Notumu aldım hemen ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisi daha güzeldi zaten. Ben beğendim, izlersen bekliyorum paylaşımını :)

      Sil
  4. oooo ikinci filmin oyuncuları sağlammış :)

    YanıtlaSil