7 Aralık 2017 Perşembe

Girona

Figueras’den ayrılmamızın ardından Girona’ya doğru yol aldık. Girona, ortasından nehir geçen sevimli bir ortaçağ kasabası.
Nehrin üzerinde Gustave Eiffel’in yapmış olduğu köprü bulunuyor. Kendisi ile aynı adı taşıyan köprü tamamen Eiffel’in tarzını yansıtıyor.
Biraz dolaştıktan sonra karnımızın iyice acıktığını farkettik. Bunun üzerine bir restoranda mola vererek birkaç tapas çeşidi sipariş ettik. İspanyolların ana öğün olarak tükettiği tapaslar açıkçası bana hiç doyurucu gelmiyor L Neyse sonuçta çok fazla seçeneğimiz olmadığı için sipariş ettiğimiz kalamar ve patatesle idare ederek günü geçirdik.
Akabinde ver elini Girona sokakları…Girona, Arnavut kaldırımlı, dar sokaklardan oluşuyor. Game of Thrones dizisinin bir çok bölümü bu sokaklarda çekilmiş.
Şehir meydanında da bir aslan bulunuyor. Eğer bu aslanın poposunu öperseniz şehre yeniden gelirmişsiniz. Tabi ki öpmedik J
Veee son olarak şehirden ayrılmadan evvel meşhur tatlısını almak için bir fırına uğradık. Efendim aşağıdaki fotoğrafta sağ üst köşede gözüken içi krema dolgulu bir tatlı. Severek yediğimiz bu tatlının ismi ise xuixo. Nasıl telaffuz ediliyor bilmiyorum ama tatlının ismini telefonuma yazarak fırıncıyla anlaştım J
Böylece günü sonlandırarak otele döndük. Ertesi gün yolumuz uzundu…

11 yorum:

  1. oh oh maşallah az geziyodun zaten :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir şehir dokusu, bir gün gitmek lazım :)

    YanıtlaSil
  3. İlk göz ağrımdır Barselona. Ne eğlenmiş, ne gezmiş, ne sevmişim.:-) Orada yaşayan arkadaşlar vardı tabii, onlar daha eğlenceli hale getirmişlerdi. Dali müzesine götürmelerinin ne kadar harika bir fikir olduğunu şimdi anlıyorum. Daha da geziyorsunuz siz galiba. Bol keyifler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...Barcelona'dan başlayan ve Bilbao^da sonlanan bir tur gerçekleştirdik. Barcelona güzel bri şehirdi ama benim favorim Valencia oldu :)

      Sil
  4. Kalamarlar güzel gözüküyor :))Ben de çok severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzetliydi evet :) İspanya mutfağı zaten deniz ürünleri ağırlıklı...

      Sil
  5. Aslanın poposunu öpmek ahahahaaa :) İlginçmiş...

    Kasabayı çok sevdim ama gördüğüm kadarıyla, oldukça skin ve romantik bir yere bnziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpmedik valla Şebnem :) Evet çok şirin, sakin bir yerdi.

      Sil
  6. Aslan olayına tebessüm ettim amaayrıca çok çirkin ve bakımsız bir hali var aslanın. :)) Patatesin üzerindek yoğurt mu acaba? Kalamar, patates, öteki tabağı da merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patatesin üzerindeki peynirli bir sos. Diğer tabak da aslında patates. Patatesli omlet:)

      Sil